Djurgården först med appar

Som första fotbollsklubb i landet lanserar Djurgården Fotboll Iphone- och Android-applikationer. Från och med i dag kan alla som har en Iphone- eller Android-telefon få senaste nytt direkt i sin telefon.

Från start finns nyheter i textform och innan sommaren ska användarna kunna se rörliga tv-inslag direkt i mobilen. På sikt ska allt innehåll som finns på Djurgårdens webbplats vara tillgängligt via apparna. För Djurgårdens partners och andra annonsörer innebär det en ny väg att nå klubbens supportrar. Apparna är gratis att ladda ned och är utvecklade av Solidtango.

- Vi står inför ett liknande teknikskifte som för tio år sedan då vår webbplats blev vår huvudkanal för kommunikationen med partners och supportrar. Inom några år kommer kanske vår huvudkanal att vara mobilen, säger Patrik Asplund, kanslichef på Djurgården Fotboll.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Hoppet om en nationell strategi för idrottsevenemang ökar. På torsdagen kom idrottsminister Gabriel Wikström och näringsminister Mikael Damberg till Falun för att träffa samordningsgruppen för internationella evenemang.

Allsvenskan och Superettan rustar sina arenor för en dryg miljard de kommande åren. Störst satsningen sker i Helsingborg, för drygt 400 miljoner kronor ska Olympia bli som ny.

Nu tycks det stå klart – fotboll-VM 2022 flyttas till en så annorlunda tidpunkt som november/december och dessutom ska turneringen förkortas. Det är enda lösningen för att mästerskapet ska kunna genomföras i Qatar.

Det är avtalet som båda parterna är lika rädda om. Det fungerar, utbytet är bra och man vet var man har varandra och vad man vill. Det är som ett outslitligt äktenskap och i dag är Annika Bränning en del av det.

Antonia Ax:son Johnson älskar dressyr och inför möjligheterna att få fem femstjärnig tävling i Falsterbo sa hon ja till att bli en ännu mer engagerad sponsor. Hennes Axel Johnson Group satsar nu nära 1,5 miljon kronor.

I september presenterades planerna, lotteriet Klubblo skulle bli idrottens nya finansiella källa. Nu är satsningen stoppad. På hemsidan bekräftas uppgifterna.

Med Malmö FF och Hammarby som lockar och skapar extra intresse är vinden på väg att vända för svensk fotboll. Nu kommer nästa glädjebesked – ett nytt TV-avtal ska ge klubbarna ännu mer pengar.

Marta har sett till att få ett skapligt lönepåslag under åren i Sverige. Från 17 000 kr i månaden första året till 168 000 kr under tiden i Tyresö. Varpå hon nu går med på sänkt lön i Rosengård.