Djurgården först med appar

Som första fotbollsklubb i landet lanserar Djurgården Fotboll Iphone- och Android-applikationer. Från och med i dag kan alla som har en Iphone- eller Android-telefon få senaste nytt direkt i sin telefon.

Från start finns nyheter i textform och innan sommaren ska användarna kunna se rörliga tv-inslag direkt i mobilen. På sikt ska allt innehåll som finns på Djurgårdens webbplats vara tillgängligt via apparna. För Djurgårdens partners och andra annonsörer innebär det en ny väg att nå klubbens supportrar. Apparna är gratis att ladda ned och är utvecklade av Solidtango.

- Vi står inför ett liknande teknikskifte som för tio år sedan då vår webbplats blev vår huvudkanal för kommunikationen med partners och supportrar. Inom några år kommer kanske vår huvudkanal att vara mobilen, säger Patrik Asplund, kanslichef på Djurgården Fotboll.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Staffan Dahl har i flera år burit på idén. Plötsligt sprang han på några andra entreprenörer och tillika finansiärer och nu växer sajten Sportway, ungdomarnas egen sportkanal.

De kommer från Afrika, Indien, Indonesien, Jordanien, Armenien och Tajikistan och de är minst av allt bortskämda. Det de 25 ungdomarna också har gemensamt är intresset för idrott och utbildning. Därför är de på Bosön.

De är vana vid att vara omskrivna. Nu byter de sida, nu blir de själva krönikörer. På det viset kommer Idrottens Affärers läsare att få ta del av deras kunskap och erfarenhet. 

Den 18 september tar hästar och ryttare över i legendariska Central Park i New York. På plats finns bl a Antonia Ax:son Johnson som är en av de främsta sponsorerna till evenemanget.

Josep Mara Bortomeu, Barcelonas president, kan tänka sig en att avstå miljarder. Hans klubb och Real Madrid tjänade bara i fjol vardera nära 1,4 miljarder kronor på att själva sälja TV-rättigheter. Nu ska alla lagen dela på jätteintäkterna.