Djurgården först med appar

Som första fotbollsklubb i landet lanserar Djurgården Fotboll Iphone- och Android-applikationer. Från och med i dag kan alla som har en Iphone- eller Android-telefon få senaste nytt direkt i sin telefon.

Från start finns nyheter i textform och innan sommaren ska användarna kunna se rörliga tv-inslag direkt i mobilen. På sikt ska allt innehåll som finns på Djurgårdens webbplats vara tillgängligt via apparna. För Djurgårdens partners och andra annonsörer innebär det en ny väg att nå klubbens supportrar. Apparna är gratis att ladda ned och är utvecklade av Solidtango.

- Vi står inför ett liknande teknikskifte som för tio år sedan då vår webbplats blev vår huvudkanal för kommunikationen med partners och supportrar. Inom några år kommer kanske vår huvudkanal att vara mobilen, säger Patrik Asplund, kanslichef på Djurgården Fotboll.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Lagardére Unlimited Events förstärker och avslöjar samtidigt att företaget har planer på att köpa fler svenska och nordiska idrottsevenemang. Lagardére driver redan Swedish Open och Nordea Masters.

För tredje året i rad kommer racingen till publiken när STCC intar Solvalla den 5-6 september – omvandlingen från travbana till racerbana är i full gång.

De är vana vid att vara omskrivna. Nu byter de sida, nu blir de själva krönikörer. På det viset kommer Idrottens Affärers läsare att få ta del av deras kunskap och erfarenhet. 

Här sitter han, snabbköpsexpediten Petter Northug. Och han ser ut att trivas rätt bra. Pratar och skojar med oförberedda kunder som tycker det är charmigt med en megakändis vid kassaapparaten.

Tittarna får nya alternativ då det gäller att välja sportkanal. SBS Discoverys äger numera både Kanal 5 och Eurosport och nu presenteras en gemensam satsning med en rad kända namn.