ISP tar hem ett nytt arenaavtal

ISP har nått nya framgångar. Göteborgsföretaget och Svenska Friidrottsförbundet har tecknat ett flerårigt samarbetsavtal gällande försäljning av arenareklam.
ISP:s vd Andreas Ottermark berättar om hur 2014 har börjat på bästa tänkbara sätt för ISP.


ISP har gjort klart med en ny kund, Svenska Friidrottsförbundet. Företaget blir en partner med ett exklusivt säljuppdrag av arenaexponering i samband med förbundets tävlingar.

Ny friidrottsgeneration

- Friidrott berör svenska folket tack vare framgångsrika elitidrottare. Att kunna erbjuda våra kunder exponering och marknadsföring frekvent på tävlingarna känns såklart extra roligt, säger Andreas Ottermark, VD ISP Sport & Marketing AB

Med en begynnande ny generation finns det åter en förväntan. Därför hoppas friidrotten att man kan behålla greppet om både intresset och åskådarna.

- De nya stjärnorna etablerar sig samtidigt som vi ska utveckla våra egna evenemangen, bl.a Finnkampen och Folksam Grand Prix, säger Jan Larsson, Marknadschef Svenska Friidrottsförbundet.

Många uppdrag

- Avtalet med ISP innebär att vi knyter ett nära samarbete med en säljkår som är specialist på varumärkesexponering vid idrottsevenemang. 

Förbundets och ISP:s gemensamma målsättning är att öka attraktionsvärdet och utveckla nya möjligheter för företag som söker marknadsföring vid friidrottstävlingar.

ISP har haft en bra vinter med uppdrag inom handbollen (både landskamper och matchen med Bengan Boys, skid-SM och företaget sålde också reklam i samband med fotbollslandslagets vinterturné i Abu Dhabi.

- Vi har fått en kanonstart och har mycket jobb just nu, berättar Andreas Ottermark.

Oskar (inte verifierad)

tors, 2014-01-30 12:04

1. Inte förvånad

Inte förvånad att ISP tar hem order efter order. Ett genuint företag som Sven Ivarsson har arbetet upp och som Andreas och hans medhjälpare förvaltar på ett bra sätt. Det är heller inte förvånande att Svenska Friidrottsförbundet anlitar ett bra företag för att sälja reklam. En Marknadschef som tidigare har utvecklat Svenska Fotbollsförbundets Marknadsavd. till absolut det ledande SF i landet.
I NHL talas om en ”sweep”, en svepning, fyra raka segrar i en serie om sju matcher och allvarligt förödmjukade motståndare. Att bli ”swept” är varje hockeyspelares mardröm –  spelarna i Färjestad och Luleå sveptets på onsdagskvällen av Rögle och Växjö efter 4-0 i respektive matchserie. 
Förudmjukade värmlänningar

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Om ett år kommer Lidköping, bandyorten nummer ett, både publikt och sportsligt, att stå som värd för världsmästerskapen i bandy. 

I  Vänerland har det vid flera tillfällen varit Vänersborg som välkomnat bandyvärlden. När det spelades enstaka VM-matcher i ”Lidköping” under -60- och ,70-tal har det aldrig varit någon publikrusning. Då uppstod talesättet   ”folket älskar Villa, inte bandy”.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.

I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar. 

Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.

ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.

Den 14 mars släpps podden Radiosporten Hockey och leds av journalisten Magnus Wahlman tillsammans med experten Per Svartvadet. Här ska mixen av intervjuer med stora hockeyprofiler, historierna bortom isen och aktuella händelser ge något den hockeyintresserade publiken inte får någon annanstans.
Radiosporten Hockey med Wahlman och Svartvadet är en podd där lyssnaren i varje avsnitt får höra några av de mest aktuella och tongivande rösterna inom svensk och internationell hockey. Här blandas intervjuer med aktuella och profiler med analyser från programledarna.
Det är nya tider i svensk fotboll, transferintäkter eller intäkter från försäljning av spelare, sätter allt större avtryck i de allsvenska lagens bokslut efter 2023 års säsong.
Nykomlingen BP, som räddade det allsvenska kontraktet via kvalseger mot Utsikten,  redovisar inför årsmötet ett eget kapital på 48,5 miljoner kronor, ett historiskt högt belopp.