"Zlatan ringer varannan dag"

Zlatans förhållande till Volvo har blivit mycket speciellt. ”Han ringer varannan dag och intresserar sig”, avslöjar Anders Gutafsson, vd för Volvo personbilar Sverige.
Zlatan Ibrahimovic fortsätter att hålla kontakt med Volvo och ringer till de ansvariga till reklamfilmen. Nu ska också hans bok lanserat i nya Volvo-bilar-

 

Made in Sweden och Zlatan har blivit ett begrepp och till och med reklamproffsen förvånas över genomslaget.

Och inte tog han så mycket betalt så många tog för givet. 

Han vill kolla

Som om inte det är nog visar Zlatan ett intresse för Volvo och fortsättningen på ett sätt som ingen hade kunnat föreställa sig.

- Zlatan är ett fenomen. Jag har inte träffat honom själv, men mina kollegor som skött kampanjen berättar att han var fantastisk att jobba med, säger Anders Gustafsson, vd för Volvo personbilar Sverige, till Helsingborgs Dagblad. 

- Varannan dag hör Zlatan av sig till vår marknadskoordinat på marknadsavdelningen för att höra hur många bilar vi sålt.

Ingår i nya Volvo

Nu finns också Zlatans biografi med i i 10 000 Volvo-bilar i Sverige, Norge, Danmark, Holland och Belgien

Fotbollsstjärnans bok kommer att finnas med som ljudbok från maj via den digitala ljudbokstjänsten Storytel för alla nya Volvobilar i. Men då krävs att underhållningssystemet Sensus Connect.

- För 30 år sedan slog ljudboken igenom i USA när radiotrötta bilister började lyssna på ljudböcker via bilarnas kassettbandspelare. För tio år sedan köpte jag en iPod i New York och insåg potentialen för den digitala ljudboken, säger Jonas Tellander, vd och grundare av Storytel i ett pressmeddelande.

- Det är fantastiskt att bidra till att cirkeln sluts nu när våra streamade ljudböcker på ett naturligt sätt letar sig in i Volvo-bilarnas underhållningssystem

Anders Gustafsson, vd för Volvo personbilar Sverige, berättar om hur Zlatan återkommer ofta och undrar om försäljningen av bilarna.

- Han var intresserad, nyfiken och vill att allt skulle bli hundraprocentigt. Och han bryr sig fortfarande. 

Sanningen är brysk, men oundviklig. På tio dagar måste Östersunds FK få fram 10 miljoner kr.

- Annars är risken stor att vi tvingas lägga ned klubben. Att vi går i konkurs, sa vice ordförande Maria Wilén vid ett medlemsmöte på tisdagskvällen.

Patrik Sjöberg, Emma Green, Erica Johansson och Christian Olssonhar tränat här under upväxten, men nu är Slottskogshallen borta. På söndagskvällen började hallen att brinna, av okänd anledning, och gick inte att rädda.

Skidåkarparet Anna och Johan Olsson bor numera i Sundsvall och arrangerar bland annat skidkurser och inspirationskvällar runt om i landet, en verksamhet som de ska utöka från och med i höst via ett avtal med Vasaloppet

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Damkronorna och den högsta damligan, SDHL, har jagat rubriker den senaste månaden. Från bojkotten av landslagsturneringen i Finland och nu presentation av huvudsponsor för SDHL.

NentGroup tänder upp Champions League-studion när världens bästa klubblagsturnering i fotboll återvänder. Streamingtjänsten Viaplay direktsänder, samtidigt som TV6 bevakar minst två matcher/omgång medan resterande visas på Viasats kanaler.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.