laget.se vill växa ytterligare

laget.se är en av Sveriges största leverantör av hemsidor till idrotten. Tack vare en stark tro på en ursprungsidé som sakta har gett framgång. Nu rustar bolaget inför framtiden.

Adidas marknadschef Emma Stjernlöf och mobilannonseringsnätverket Widespace grundare Henric Ehrenblad förstärker laget.se som rustar och vill växa ytterligare.

 

Klubbar och lag och deras hemsidor är en bransch för sig. Här är idrottonline.se en mycket stor aktör med 17 000 föreningar anslutna.

Från 4 till 11 miljoner i omsättning

laget.se har gått från 4 till dryga 11 miljoner i omsättning på tre år. Bolaget erbjuder gratis sajter laget med finansiering från annonser och har på just tre år ökat antalet anställda från fem till 17 personer och sajten hade drygt 1,6 miljoner unika besökare under mars. 30 000 lag använder den digitala kommunikations- och administrationslösningen.

Ägarna Johan Berglund och Mikael Blix grundade företaget 2004 och är mycket nöjda över utvecklingen.

- Planen är att 2014 etablera laget.se på flera nya marknader vilket innebär nya utmaningar, kommenterar Mikael Blix, VD.

Växer kraftigt

I styrelsen ingår sedan tidigare ägarna Johan Berglund och Mikael Blix samt Inkuberas VD Mikael Melitshenko.

I takt med att verksamheten och omsättningen tilltagit kraftigt de senaste åren har också behovet av kompetens vuxit.

Nu förstärks företagets styrelse med två namnkunniga personer i Adidas marknadschef Emma Stjernlöf och mobilannonseringsnätverket Widespace grundare Henric Ehrenblad.

De ska utveckla bolaget

Emma Stjernlöf har tolv års erfarenhet av kommunikation, PR och marknadsföring.

- laget.se har utvecklat tjänster som fyllt stora luckor hos deras ständigt ökande användarskara, säger Stjernlöf.

Henric Ehrenblad är grundare av Widespace,och har en bred internationell bakgrund från Australien, Kina och Kalifornien inom IT och marknadsföring.

- laget.se har en enormt potential med en väl bevisad affärsmodell, säger Ehrenblad.

Efter exakt 13 månader var Brynäs tillbaka i SHL.
Den 23 mars 2023 badade Gävle i tårar sedan Malmö  skickat gästrikarna till Hockeyallsvenskan efter seger i den femte kvalmatchen.
Den 23 april 2024 förvandlades Johanneshov till ett lyckohav. Brynäs hade ”svept” Djurgården med 4-0 i matchserien och stor matchhjälte på ”Hovet” var 21-årige Oliver Tärnström,  ironiskt nog uppväxt i Stockholm och fostrad i AIK:s ungdomsled.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Men kända föreläsare med  intresse för elitidrott i allmänhet och damidrott i synnerhet marknadsförs ett seminarium i i samband vid F17EM i fotboll i Malmö den 15 maj..
Tre före detta kvinnliga toppidrottare som idag har andra karriärer inom idrotten, samt en idrottsprofessor, ska prata om elitidrottens förutsättningar. 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.