Spring Media ska sälja damfotboll
Damallsvenskans produktion och distribution av rörlig media ska utvecklas och Spring Media är bolaget som ska se möjligheter hos kunder om det så är kanaler eller sajter.
Sända alla 132 matcherna
- Vårt mål är att tillgängligheten och upplevelsen av Damallsvenskan ska öka. Damfotbollen växer och ska tilltala ännu fler i framtiden, säger Linda Wijkström, generalsekreterare Elitfotboll Dam.
Målsättningen är att samtliga 132 matcher per säsong produceras och sänds av en eller flera partners. Mycket TV, mycket nät, damfotbollen måste synas via många kanaler, resonerar parterna.
- Vi gör det med tanke på konsumtionen av rörlig media.
Mycket att exponera
Matchklipp, höjdpunkter, spelarprofiler, etc. ska produceras och lanseras med syfte att göra Damallsvenskan mer tillgänglig när och på den plattform som passar tittaren bäst.
Samtal ska inledas under hösten med potentiella partners.
- Vi ska via mediabolag förädla och utveckla sändningsrättigheterna. Det är en spännande tid i vår bransch där konsumtionsmönster och teknik utvecklas mycket, säger Hans Svelander vid Spring Media.
Bolaget grundades 2011 och har kontor i Stockholm och Hamburg. Verksamheten har vuxit och är i dag ett internationellt agent- och konsultbolag inom produktion och distribution av sändningsrättigheter till sportevenemang.
Här är några av de klienter och projekt som Spring Media har arbetat med, Fotboll: landslagen i Spanien, Brasilien, Chile och Irak, vidare Bayern München, PSG, Malmö FF, IFK Göteborg, AIK, grekiska fotbollsligan, Brasiliens , Colombias och Nya Zeelands damlandslag.
Mest lästa just nu
Allmänna arvsfonden är mycket viktig, för att inte säga avgörande partl för fler och bättre idrottsanläggningar.i Sverige. Bara under 2023 kom 235 miljoner den vägen till idrotten..
Därför blir reaktionen kraftig inom idrotts-Sverige när Riksrevisionen något obetänksamt publicerar en granskningsrapport av Allmänna arvsfonden och föreslår att fonden bör avvecklas.
Den svenska OS-truppen till Paris växer – och ambitioner och förhoppningar gör det samma. Utgifterna också för den delen.
I förra veckan gav SOK klartecken till ett handbollslag, ett bordtennislag, två lagkapper i simning och åtta individuella idrottare.
Det är en idrottslig mobilisering för 100 miljoner.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.
I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar.
Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.
ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.