Går in i skobranschen igen

Gunde Svan snubblar fram. Likaså Jonas Björkman och Kevin Walker. Och de ser lika vresiga ut som Peter Forsberg. Grabbarna ställer upp när Foppa ska lansera ett nytt skomärke.
Peter Forsberg ser vrång ut, för det handlar om inspelning av en reklamfilm, men i själva verket är han glad över nya affärsprojekt.

 

Peter Forsberg, 42, har varit i USA tillsammans med hustru Nicole och fått rättigheterna till skomärket Steve Madden.

Gillar skor

Men samtidigt ska han också lansera Ipanema och Rider som är parets Forsbergs senaste satsning. Det är brasilianska sandaler och för att komma ut på marknaden har en reklamfilm spelats in.

Och då har Peter Forsberg tagit hjälp av polarna. Han ringde Gunde Svan, Jonas Björkman och Kevin Walker och resultat står nu klart.

- Vi hade jätteroligt när vi spelade in reklamfilmen i en studio i Stockholm. Jag fick med mig regissören Camilo Altera, som jag jobbat med när vi gjorde reklamfilmer för Svenska Spel, så jag är jättenöjd. Han är fantastisk, berättar Peter Forsberg för Expressens Gunnar Nordström.

"Ska få sig en match"

Det står alltså klart att den förre hockeystjärnan blir konkurrent till sitt gamla skomärke Crocs.

- Absolut, det är kul att pröva på något nytt. De ska få sig en match. Det är tanken. Vi tror att det kommer att gå jättebra och kommer att sälja Ipanema i Sverige och Finland genom vårt bolag Salice Distribution, som Nicole basar över.

- Konkurrenterna kommer att få jobba för att hänga med. Och jag slipper kanske få så mycket skäll som under Crocstiden om hur fula skorna var.

Svenska Ishockeyförbundets licensnämnd underkänner SHL-laget Malmö Redhawks årsredovisning för säsongen 2018-2019 och tvingar ut laget i ett så kallat kontrollår säsongen 2019-2020.

Det innebär att Redhawks bokslut våren 2020 måste visa ett eget kapital på  minst 6 miljoner kronor, annars hotar omedelbar nedflyttning. Det har aldrig hänt tidigare att SHL-lag degraderats på grund av ekonomisk obalans.

"Kommunerna har slutat planera för idrott och fritid"

Många var överens vid ett seminarium i Almedalen på onsdagen, där Riksidrottsförbundet och Tankesmedjan Movium presenterade  en ny exempelsamling som belyser utmaningarna att planera för social hållbarhet och plats för idrott..

Det var förre fotbollsstjärnan och affärsmannen Kay Wiestål, 78, som initierade Victoriadagen i Borgholm på Öland. Ifjol tackade han för sig efter 40 år som ansvarig. Wiestål träffade kung Carl Gustaf XVI 1976 på dåvarande kändiskrogen Alexandra i Stockholm och lade fram sin idé att kronprinsessans födelsedag borde firas på Öland. Kungen nappade på förslaget.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Spelsajterna Betsson och Kindred ville ha tillgång till ATG:s spelpooler. Nu har Konkurrensverket sagt nej. ”Ett oerhört viktigt beslut i rätt riktning”, säger Hasse Lord Skarplöth, Chief Executive Officer på ATG.

Ola Wenström leder studiomagasinet Klubbhuset efter varje speldag och sändningar delas mella  betalkanalerna Visat Golf och Viaplay men det blir också bilder i TV6 och TV10. TV NENT Group direktsänder 47 timmar från världens äldsta golftävling The Open (18-21 juli), på Viasat Golf och Viaplay samt slutrundan även på TV6. 

Gränser existerar inte i denna orimliga värld, men fansen, då… Deras säsongsbiljetter, deras TV-abonnemang blir bara dyrare. 

Fotbollens silly season är som mest intensiv och varje dag rapporteras om både transfers och anbud, möjliga eller omöjliga.

Summorna och siffrorna fullkomligt galopperar i en sanslös oordning. Det är så mycket pengar att människor får svårt att räkna.