Systrarna Kallur berättar om sina nya liv

Jenny och Sanna Kallur är vana vid uppmärksamhet, men har nu antagit ovanliga roller. De blir talare vid Business Forum som arrangeras i samband med Vasaloppet.

Traditionen med ett stort mässtält vid Vasaloppet är inne på dryga tio år. Sedan det första tältet byggdes i början på 20-talet har det blivit den självklara samlngsplatsen för alla inblandade, såväl sponsorer som deltagare.  Här får företagen exponering och här delas nummerlappar ut till alla skidåkare.

Vasaloppet blev föregångare när arrangörerna för drygt tio år sedan satsade på ett stort mässtält som samlingsplats för alla inblandade. Här finns också en stor restaurang inklusive en scen och där ska systrarna Kallur hålla föredrag vid årets tävlingsvecka.

Med etableringen av en stor restaurang inklusive scen kom möjligheten att lägga Vasaloppet Business Forum här.

Kallur - och gratis frukost

På torsdagen , under Vasaloppsveckan är det dags igen Det är fri entré och Vasaloppets officiella partner DHL bjuder dessutom alla på frukost och det torde innebära att det blir fullt hus.

Bidragande är också framträdandet av Jenny och Sanna Kallur. De ska tala med rubriken ”Knepen som tar oss i mål”. Tvillingarna Kallur kommer att ge åhörarna några mentala knep och russin ur kakan från sina friidrottskarriärer. De ska även berätta om vad de gör numera. 

- Det knepiga men livsviktiga i att få till motion och varför vi startade podden ”Motionsklubben”. 

Kanske ger de också en inside-rapport för hur det gick för dem i Vasaloppet 45 (f d Halvvasan) som de båda ska åka på tisdagen, vilket blir första delen i Vasaloppstrippeln 45 som de siktar på att genomföra under 2020.

Framtida Vasalopp, då?

Medverkar på årets Vasaloppet Business Forum gör också Vasaloppets vd Eva-Lena Frick samt Moras kommunalråd Anna Hed och DHL:s hållbarhetschef Maria Nilsson Öhman.

Andra rubriker i programmet är ”Hur ser Vasaloppets framtida mötesplats ut?” och” Infrastruktur för utveckling av näringsliv och event”. En diskussion med Anna Hed och Dalarnas landshövding Ylva Thörn med flera inbjudna gäster.  

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.