Sponsorn bygger egna butiker

Partnerskapet mellan Vasaloppet och Stadium är att av de äldsta i sponsor-Sverige. Nu blir det också en fortsättning. Det nya avtalet sträcker dig till och med 2023.

Starten av Vasaloppet 2017 i Berga by. Foto Ulf Palm / TT

Det är inte många klubbar som har en så stark och övertygad sponsor att företaget bygger inte bara en utan två butiker, både sommar och vinter. Det sker i Sälen och i Mora.

En tredje butik

Sedan 2017 har dessutom en butik byggts upp på startplatsen i Oxberg där deltagarna kan handla sista minuten-utrustning.

Det betyder mycket för oss att en huvudsponsor väljer att fortsätta med ett så här långsiktigt samarbete, säger Eva-Lena Frick, vd på Vasaloppet.

Stadium har varit en av Vasaloppets huvudsponsorer sedan 2001. Det nya avtalet gäller från och med 2019 till och med 2023 och omfattar bland annat en utveckling av satsningen på Barnens Vasalopp skidor, cykel och löpning.

"Vi passar ihop"

– Det är med stolthet vi förlänger samarbetet med Vasaloppet. För oss är det viktigt att vara med i sammanhang där vi får möjlighet att inspirera många människor till det aktiva livet och det gör vi verkligen i detta samarbete. Vi ser vi fram mot att finnas där för deltagarna och underlätta deras resa mot Mora, säger Karl Eklöf, vd Stadium Group.

Utökar insatsen

– Stadiums mission att aktivera världen rimmar väl med Vasaloppets målsättning att vara en motor för folkhälsa och föreningsliv. Vi har högt uppsatta mål framför oss att öka antalet deltagare under Vasaloppets sommarvecka till vårt 100 års jubileum 2022 och är övertygade att Stadium kommer att hjälpa oss på den resan, säger Eva-Lena Frick.

Förutom olika aktiviteter under Vasaloppets vinter- respektive sommarvecka kommer samarbetet att synas i Stadiums butiker och på stadium.se inför och under de kommande loppen. som glömts eller gått sönder. Stadium närvarar också med vätskekontroll i Gopshus under både vinter- och sommararrangemanget där ett hundratal personer hejar fram deltagarna de sista 2,5 milen ner mot målet i Mora.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Supporterklubben, det är platsen för de allra trognaste. Därför är besvikelsen stor i Malmö Redhawks sedan misstankarna visade sig riktiga. För några veckor sedan började några personer i styrelsen misstänka att pengar försvunnit. I veckan kom bekräftelsen - kontot var tömt.

"Kommunerna har slutat planera för idrott och fritid"

Många var överens vid ett seminarium i Almedalen på onsdagen, där Riksidrottsförbundet och Tankesmedjan Movium presenterade  en ny exempelsamling som belyser utmaningarna att planera för social hållbarhet och plats för idrott..

Hockey-Sverige tänker på Tobias Forsberg och det tar sig uttryck på olika sätt.

Forsbergs stiftelse har förstärkts rejält de senaste veckorna. Totalt handlar det om nästan 1 miljon kronor 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Det finns nio företag med svensk bakgrund i årets Formel 1 serie, trots att det inte finns en enda svensk förare. Det visar Spomotion Analytics färska F1-analys. Antalet svenska företag har fördubblats jämfört med i fjol. 

Första kvartalet ifjol redovisade Svenska Spel en vinst på 975 miljoner kronor för det andra kvartalet. Siffrorna för andra kvartalet 2019 visar att vinsten sjunkit till 534 miljoner. Rörelsevinsten sjönk från 301 miljoner till 197 miljoner.

Populära programmet Vinterterstudion kanske inte behöver upphöra efter hösten 2021 då Nent Group har rättigheterna. SportExpressen har avslöjat att ett samarbete kan uppstå mellan Nent Group med bland annat  kanalerna TV3, TV6, TV8 och TV10  - och SVT.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.