I samarbete med Lidingöloppet

Lidingöloppet – ett lopp för alla

Elitmotionärer, vardagsmotionärer, unga, äldre, människor med rullande hjälpmedel och från dagcenterverksamhet, människor med olika etnisk bakgrund och från olika sociala miljöer…

Lidingöloppet sista helgen i september varje år är ett lopp för alla. Under ledorden hälsa, miljö och upplevelse deltar över 40 000 människor i något av de olika loppen där löpning sätts in i ett större sammanhang och hjälper socialt utsatta människor till ett bättre liv samt bidrar till att besegra cancer.

I Lidingöloppet springer alla för livet.

Tomas Hoszek är mannen som ständigt ska förnya och förbättre Lidingöloppet. Den förra volleybollstjärnan är känd för sina galna idéer. Tunnelloppen blev succéer. Nu väntar vi med spänning på Tomas nästa ”galna” idé.

Att få fler att springa och därmed öka folkhälsan, ge deltagarna en digital upplevelse att ta med sig hem samt ta Lidingöloppet ut i världen. Det är IT-företaget TCS anledningar till att vara titelsponsor till Lidingöloppet.

33 000 löpare har anmält sig för att springa Lidingöloppets Stockholm Tunnel Run Citybanan i morgon, lördag. Det finns redan en vinnare: Stockholms Stadsmission.

Närmare en halv miljon människor i Sverige lever med en cancerdiagnos och ytterligare miljontals berörs såsom närstående. Det vill Lidingöloppets Rosa Bandet-loppet vara med och ändra på.

Antalet socialt utsatta människor i Stockholm ökar och därmed behovet av pengar för Stockholms Stadsmission som nu hoppas på en insamlingssuccé när Stockholm Tunnel Run Citybanan arrangeras 25 mars.

Det är ett av motions-Sveriges mest traditionsrika lopp som arrangerats 52 gånger. Ändå tänker arrangören på det som ett nytt lopp varje gång med hälsa, miljö och upplevelse i centrum.


Förut tränade han högavlönade konsulter och chefer på stora börsbolag. Nu tränar han ungdomar i Stockholms ytterområden med sikte på bland annat Lidingöloppets skolstafetter. Mårten Westberg vill skapa ett bättre Sverige med hjälp av löpning.

Lidingö stad profilerar sig som Hälsans ö med hjälp av stor andel natur, mil av motionsspår – och Lidingöloppet.

Med devisen ”alla ska få chans att lyckas” agerar äventyraren Aron Anderson ambassadör för TCS Lidingöloppet. Han om någon vet vad det innebär att göra det bästa av livet utifrån sina förutsättningar.