Här är nya Carolina Klüft

Sminkmodellen Carolina Klüft, stylad som kanske aldrig förr. När maken Patrik blir hockeytränare i Vita Hästen i Norrköping blir hustrun fotomodell som Max Factors nya ansikte och det gäller en ny mascara.

Mycket sker i paret Klüfts liv just nu. "Carro" och Patrik har kvar huset i Karlskrona, men har köpt lägenhet i Stockholm. Hon har vistats mycket i huvudstan det senaste halvåret och nu ska Patrik börja jobbet som hockeytränare i Vita Hästen i Norrköping.

Patrik når framgångar som hockeytränare. Som tränare och coach i Kalinge/Ronneby lyckades han leda laget till till division 1. Sedan tackade han för sig, sa ja till ett av flera anbud och ska börja jobba i Norrköping.

"Carro" återkommer i reklam

"Carro" får allt mera reklamjobb och nu gäller det Max Factor. False Lash Effect Gold är en så kallad volym-mascara  och den produkt som Carolina Klüft ska marknadsföra.

"Den gyllene mascaran är speciellt framtagen för att uppmärksamma Carolinas medverkan under Olympiska Spelen i London, England, 27 juli – 12 augusti 2012. Carolina Klüft är särskilt känd för att vara målinriktad, fokuserad och tävlingslysten, vilket mer än någonsin kommer att synas i hennes strävan efter framgång under de kommande sommarspelen."

Det innebär att hon har gjort ytterligare ett reklamjobb i raden av flera kontrakt. Reebok, HTH, Euro Accident och Veidekke är andra företag som har anlitat henne.

Nytt modelljobb

”Carro” är van modell . Senast i TV-reklamen för Memira där hon är en av flera som intygar värdet av ögonlaser. Hon har egen erfarenhet av behandlingen och var synnerligen lämpad för filmen.  Som hon säger i filmen:

"Det mest fantastiska efter behandlingen var att kunna vakna på morgonen och se färger och konturer helt klart”.

Nu är kosmetikavarumärket Max Factor hennes uppdragsgivare och lanseringen sker i sommar. Åter, vi citerar pressinformationen:

- False Lash Effect har varit min favoritmascara ända sedan jag provade den för första gången. Den ger fantastisk effekt på mina typiskt blonda fransar och håller för alla tillfällen. Och att den nu under OS finns i en gnistrande förpackning, vilket för mig och de flesta tävlingsmänniskor symboliserar framgång, gör den än mer självklar i min träningsväska.

Anders (inte verifierad)

tors, 2012-04-19 08:59

1. Bland kryddor och mascara

Jag kommer osökt att tänka på TV-kocken Jan Boris Möller när han gjorde reklam för Kockens kryddor: "Det här har jag betalt för att säga, men det gör ingenting för jag använder Kockens kryddor ändå." Det är kanske den bästa formen av reklambärare, de som åtminstone säger sig ha valt en produkt redan innan de anlitats att marknadsföra den.

Jens (inte verifierad)

tors, 2012-04-19 09:07

2. Nördigt

Patrik Klüft tog inte bara Kallinge/Ronneby till division 1, utan till kvalserien till hockeyallsvenskan tidigare i våras. Laget var dessutom nykomlingar i ettan. Lite nördfakta, bara.

Två superheta värvningar bara ett par dagar innan premiären visar hur het hockeyallsvenskan är. Två klubbar tog beslut om att investera och förstärka ledarteamet.

Först kom nyheten att Mats Lusth återkommer som hockeytränare och blir ny huvudansvarig för Karlskrona. 

Sedan följde beskedet att Luleås hockeytjejers guldtränare Fredrik Glader tar över som sportchef i MoDo.

Patrik Sjöberg, Emma Green, Erica Johansson och Christian Olssonhar tränat här under upväxten, men nu är Slottskogshallen borta. På söndagskvällen började hallen att brinna, av okänd anledning, och gick inte att rädda.

Skidåkarparet Anna och Johan Olsson bor numera i Sundsvall och arrangerar bland annat skidkurser och inspirationskvällar runt om i landet, en verksamhet som de ska utöka från och med i höst via ett avtal med Vasaloppet

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Damkronorna och den högsta damligan, SDHL, har jagat rubriker den senaste månaden. Från bojkotten av landslagsturneringen i Finland och nu presentation av huvudsponsor för SDHL.

NentGroup tänder upp Champions League-studion när världens bästa klubblagsturnering i fotboll återvänder. Streamingtjänsten Viaplay direktsänder, samtidigt som TV6 bevakar minst två matcher/omgång medan resterande visas på Viasats kanaler.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.