Han valde fotbollens nya marknadschef

Svenska Fotbollförbundet har rekryterat en ny marknads- och försäljningschef efter Mikael Jiffer. Efterträdare blir Helena Taube Rehnmark, med en lång rad ledande positioner inom mediebranschen bakom sig, tar hand om rollen med start en bit in på det nya året.

Håkan Sjöstrand, fotbollens generalsekreterare, står bakom värvningen av ny marknadschef

 

Helena Taube Rehnmark har en lång och gedigen erfarenhet av tunga ledarroller inom flera stora medieföretag, bland annat Bonnier, Forma Publishing och Vi i Villa. Närmast kommer hon från en roll som försäljningsdirektör på Nyhetsmagasinet Fokus.

Därutöver har hon haft flera förtroendeuppdrag inom föreningslivet, bland annat för Friskis & Svettis, och initierat och drivit nätverk och mentorskap för kvinnor inom kommunikationsbranschen.

– Jag är oerhört glad att kunna presentera Helena Taube Rehnmark som SvFF:s nya marknads- och försäljningschef. I Helena har vi hittat en erfaren, mycket driven och kreativ ledare, med ett starkt fokus på affärsutveckling och intäktsskapande. Hennes förmåga att skapa tydlighet, engagemang och starka resultat kommer att ta vårt marknads- och försäljningsarbete till en ny nivå, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare SvFF.

Utnämningen betyder också att ledningsgruppen får en kvinna igen. Tidigare har Camilla Hagman haft samma jobb.

Helena Taube Rehnmark, är lycklig efter att ha fått jobbet.

– Det här är ett drömuppdrag! Få företeelser i vårt samhälle skapar så mycket engagemang och glädje som fotbollen. Att få möjligheten att utveckla och driva svensk fotbolls kommersiella arbete framåt, tillsammans med det fantastiska team som finns på SvFF känns både lustfyllt och viktigt. 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.