Volvo tillbaka i snön
- Vintersport har varit ett strategiskt viktigt sponsringsområde sedan ett par år tillbaka, men vi har inte förrän nu hittat några lämpliga evenemang, säger Johan Bexell, ansvarig för sponsringen över hela världen för Volvo Personvagnar.
De nya bilmodellerna S40 och V50. Volvo ska marknadsföras mot yngre förare, därav denna satsning och just i The Battle vars tredje upplaga nu ska genomföras och som tidigare deltar världseliten.
- The Battle är ett test av en för oss ny och intressant yngre målgrupp, säger Johan Bexell som är spänd på att utfallet.
Här rör det sig dock inte om några större kostnader i jämförelse med vad segling eller golf kostar koncernen.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld, kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.