Volvo tillbaka i snön

Tv-sändning på Eurosport och publicitet i internationella snowboardtidningar får Volvo att bli sponsor till ett vinterevenemang igen.
”The Battle” exponeras kraftfullt mot sin målgrupp – och det är just de ungdomarna som Volvo vill nå.
- Vintersport har varit ett strategiskt viktigt sponsringsområde sedan ett par år tillbaka, men vi har inte förrän nu hittat några lämpliga evenemang, säger Johan Bexell, ansvarig för sponsringen över hela världen för Volvo Personvagnar.
De nya bilmodellerna S40 och V50. Volvo ska marknadsföras mot yngre förare, därav denna satsning och just i The Battle vars tredje upplaga nu ska genomföras och som tidigare deltar världseliten. 
- The Battle är ett test av en för oss ny och intressant yngre målgrupp, säger Johan Bexell som är spänd på att utfallet.
Här rör det sig dock inte om några större kostnader i jämförelse med vad segling eller golf kostar koncernen.
 

Damkronornas bojkott av kommande landslagsläger på Bosön, med planerad start under torsdagen, och  höstens landskamper väcker stor irritation hos Tommy Boustedt, förbundets generalsekreterare.

"Kommunerna har slutat planera för idrott och fritid"

Många var överens vid ett seminarium i Almedalen på onsdagen, där Riksidrottsförbundet och Tankesmedjan Movium presenterade  en ny exempelsamling som belyser utmaningarna att planera för social hållbarhet och plats för idrott..

Det blir ett handbolls-EM efter årsskiftet som inte liknar något annat. Med matcher i såväl Sverige, Norge som Österrike.  EM 2020 är sannerligen annorlunda. Det blir första gången som mästerskapet avgörs med 24 lag. 

Det blir en finalhelg med fem matcher – två semifinaler, final, bronsmatch och match om femte plats påTele2 Arena och förhoppningen är att 22 000 åskådare fyller läktarna.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Det finns nio företag med svensk bakgrund i årets Formel 1 serie, trots att det inte finns en enda svensk förare. Det visar Spomotion Analytics färska F1-analys. Antalet svenska företag har fördubblats jämfört med i fjol. 

Första kvartalet ifjol redovisade Svenska Spel en vinst på 975 miljoner kronor för det andra kvartalet. Siffrorna för andra kvartalet 2019 visar att vinsten sjunkit till 534 miljoner. Rörelsevinsten sjönk från 301 miljoner till 197 miljoner.

Populära programmet Vinterterstudion kanske inte behöver upphöra efter hösten 2021 då Nent Group har rättigheterna. SportExpressen har avslöjat att ett samarbete kan uppstå mellan Nent Group med bland annat  kanalerna TV3, TV6, TV8 och TV10  - och SVT.

27 svenskar har den här sommaren tagit steget över till NHL. Nu ska klubbarna göra rätt för sig. Det handlar totalt om 82 milljoner kronor som svensk hockey  har rätt till.