Cadillac sponsrar Nordic Light Open

Cadillac sponsrar damtennisturneringen Nordea Nordic Light Open som spelas 28 juli till 3 augusti på Stockholm Stadion.

Årets upplaga av turneringen lockar flera stora spelare, bland annat den 19-åriga polskan Agnieszka Radwanska som i år rankas nia i världen och Sveriges egen Sofia Arvidsson, i år rankad 38:a i världen. Tillbaka är även publikfavoriten, den 17-åriga danskan Caroline Wozniacki rankad 22:a, som kommer till Stadion med siktet inställt på att vinna sin första WTA-titel.

 

- Vi vill vara med och främja damtennis, som förtjänar mer uppmärksamhet i Norden och Baltikum I år kör vi med etanoldrivna Cadillac-bilar som kommer att användas för att skjutsa spelarna, säger Christer Schmiedt, VD för Cadillac.

- Sponsring fungerar bäst för bägge parter när det är ett långsiktigt samarbete, tycker Christer Schmiedt. Nu är vi med för tredje året i rad och det här är ett evenemang som passar vårt varumärke väldigt bra.

- Det är ett starkt startfält med några av de hetaste spelarna från WTA-touren. Många har valt att ladda inför OS i Peking här hos oss i Stockholm, så det kommer att bli en riktig tennisfest, säger Åsa Svensson, sportchef för Nordea Nordic Light Open och tidigare en av Sverige stora tennisstjärnor.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.