Falcon kvar som huvudsponsor

Falcon som är en av Hammarby Fotbolls äldsta samarbetspartners och huvudsponsor förlänger sitt avtal med klubben. Hammarby har därmed ett fortsatt samarbete med samtliga fem huvudsponsorer.

- Att inte utnyttja möjligheten att sponsra Hammarby som har en sådan stark förankring i Södermalm med sin restaurangkultur vore dumt rent ut sagt, säger Peter Norsander, kundchef restaurang Carlsberg Sverige.

Falcon, som ägs av Carlsberg Sverige, kommer att fortsätta att vara en av Hammarbys huvudsponsorer och i och med det förlängda avtalet så kan Hammarby stolt visa upp fortsatt samarbete med sina fem huvudsponsorer, trots den finansiella turbulensen i omvärlden.

- Hos gemene man som följer Hammarby finns det förstås en medvetenhet om vårt samarbete med Hammarby. Det är en fördel att vara sponsor till Hammarby när vi gör affärer i Stockholm och framför allt på Södermalm, säger Peter Norsander.

Falcons åtaganden i Hammarby ligger på vad Peter Norsander anser vara en ”lagom nivå” i dag, men han menar att det mycket väl kan komma att utökas i framtiden där företaget gärna vill bli leverantör på ”Nya Söderstadion”.
 

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.