Alcro färgsätter Tre Kronor
Genom sponsorskapet med temat ''Färger på elitnivå'' vill Alcro, som det heter, "förtydliga sin position som en stark aktör på proffsmarknaden".
- Avtalet ger oss många möjligheter till relationsskapande aktiviteter med yrkesmålare i anslutning till de matcher och turneringar som Tre Kronor spelar, säger Maria Sundqvist Tobiasson, Brand Manager på Alcro.
Hockeytemat ska att synas i Alcros kommunikation i butik, på webben samt i tv-reklam och annonser med payoffen ''Färger på elitnivå''. Alcros logotype kommer också att exponeras på spelarnas byxor och i olika kringaktiviteter på arenan.
- Alcros produkter har som mål att skydda men också försköna. Ett partnerskap med ishockeyn passar bra eftersom det är en sport som kräver mycket skydd, säger Maria Sundqvist Tobiasson.
Däremot vill inte parterna närmare gå in på utbytet i pengar och inte heller hur många år som sponsorskapet gäller.
- Det känns oerhört starkt att kunna teckna ett nytt sponsoravtal med Alcro. Alcro är en bra partner för svensk ishockey och deras engagemang och värderingar kommer att ytterligare stärka vår sponsorstruktur och ge mervärde till Tre Kronor, säger Jörgen Lindgren, generalsekreterare på Svenska Ishockeyförbundet.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld, kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.