Djurgården i annorlunda sponsorprojekt
- Genom att få tillgång till Djurgårdens alla företagspartners och möjligheten att göra affärer med dem ökar vi intäkterna för både oss och Djurgården. För företag som ändå behöver hyra in personal, blir det extra lönsamt att hyra via oss, eftersom en andel av omsättningen återbetalas i form av exponering i Djurgårdens marknadsföringskanaler, säger Tobias Linunsson, försäljningschef på Rekryteringsgruppen.
Avtalet innebär konkret att Djurgården får en andel av det belopp som ett företag betalar för personal från Rekryteringsgruppen. Men företaget som behöver personal får också marknadsföringstjänster för motsvarande belopp. De kan exempelvis välja mellan reklam i Dif-tv, på YouTube, i nyhetsbrev, på webben, på arenan, i medlemstidningen, i matchprogram eller direktreklam.
- Det här är ytterligare ett exempel på hur vi på otraditionella sätt hjälper våra kunder att öka sin försäljning. Genom att vi uppmuntrar företag att anlita Rekryteringsgruppen kan deras kunder på ett enkelt sätt nå vår målgrupp och därmed skapa nya affärer eller fördjupa sina kundrelationer, säger Jenny Furtenbach, vd för Djurgårdens Fotboll Försäljning AB.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Om ett år kommer Lidköping, bandyorten nummer ett, både publikt och sportsligt, att stå som värd för världsmästerskapen i bandy.
I Vänerland har det vid flera tillfällen varit Vänersborg som välkomnat bandyvärlden. När det spelades enstaka VM-matcher i ”Lidköping” under -60- och ,70-tal har det aldrig varit någon publikrusning. Då uppstod talesättet ”folket älskar Villa, inte bandy”.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.
I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar.
Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.
ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.