EM-reklam med mycket passion

Passionen är vad Carlsberg lanserar i sin nya globala reklamfilm inför fotbolls-EM. Sverige är först ut när företaget som officiell sponsor, framhåller supportrar och deras passion för sitt land i takt med att sommarens fotbollsfest kommer allt närmare.
Passionen hos fotbollssupportrarna illustreras med ansiktsfärg på en rad fans i Carlsbergs nya reklamfilm.

Genom reklamfilmen, som premiärvisas i Sverige och Hong Kong den 3 maj, hoppas man inspirera fotbollssupportrar att stå upp och stolt visa sin passion för sina respektive länder.

Reklamen visar hur fans nonchalant stoltserar med sina heltäckande ansiktsmålningar på en rad olämpliga platser, som på en fin restaurang och medan man läser upp nyheterna på TV.

- Vi ser att trenden kring ansiktsmålning har utvecklats mer och mer under senare turneringar. Med filmen vill vi lyfta fram det positiva engagemang och stolthet som fotboll skapar. I Sverige har vi anpassat filmen och lyft fram de svenska färgerna”, säger Jacob Andersson, Brand Manager på Carlsberg Sverige.

Företaget har även skapat en Facebook-applikation som knyter ann till ansiktsmålningstemat. Genom applikationen kan supportrar visa för sina vänner hur de stöttar sitt lag inför och under EM 2012.  

En Facebook-app, också den med ansiktsmålning som tema, här till lanseringen.

Det har varningssignaler och krismöten stup i kvarten i flera år, men till slut var sanningen obeveklig. När kronofogden knackade på saknades 360 000 kr och konkursen var oundviklig.

Nu smider Ola Serneke nya planer. Multiarenan i Kviberg ska kompletteras med hallar för 600 miljoner är det tänkt. Här ska Sveriges största och mest fulländade idrottscentrum uppstå.

Arsenals enda chans att nå nästa års Champions League är att vinna Europa League. Därför kommer laget med sina bästa spelare till 16-delsfinalen mot Östersund på torsdag.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Ett toppjobb i den svenska spelbranschen är plötsligt ledigt. Lennart Käll har nämligen beslutat sig för att lämna vd-tjänsten på Svenska Spel efter sju år.

Det är faktiskt sant. 120 medarbetare har flugit till Sydkorea för att bevaka OS för svenska TV-tittare. Discovery och Kanal 5 och Eurosport gör en satsning just nu på vinter-OS som är den största någonsin bland svenska TV-bolag som har köpt bildrättigheterna utomlands för ett internationellt sportevenemang.

Premier League, med alla spelaraffärer och silly Season fascinerar många, inte minst fans och journalister. Men nu nu kan det bli ändring och helt andra villkor.