EM-reklam med mycket passion

Passionen är vad Carlsberg lanserar i sin nya globala reklamfilm inför fotbolls-EM. Sverige är först ut när företaget som officiell sponsor, framhåller supportrar och deras passion för sitt land i takt med att sommarens fotbollsfest kommer allt närmare.
Passionen hos fotbollssupportrarna illustreras med ansiktsfärg på en rad fans i Carlsbergs nya reklamfilm.

Genom reklamfilmen, som premiärvisas i Sverige och Hong Kong den 3 maj, hoppas man inspirera fotbollssupportrar att stå upp och stolt visa sin passion för sina respektive länder.

Reklamen visar hur fans nonchalant stoltserar med sina heltäckande ansiktsmålningar på en rad olämpliga platser, som på en fin restaurang och medan man läser upp nyheterna på TV.

- Vi ser att trenden kring ansiktsmålning har utvecklats mer och mer under senare turneringar. Med filmen vill vi lyfta fram det positiva engagemang och stolthet som fotboll skapar. I Sverige har vi anpassat filmen och lyft fram de svenska färgerna”, säger Jacob Andersson, Brand Manager på Carlsberg Sverige.

Företaget har även skapat en Facebook-applikation som knyter ann till ansiktsmålningstemat. Genom applikationen kan supportrar visa för sina vänner hur de stöttar sitt lag inför och under EM 2012.  

En Facebook-app, också den med ansiktsmålning som tema, här till lanseringen.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Inget annat idrottsförbund gör större än affärer just nu än Svenska Golfförbundet. Medieverksamheten är såld till Egmont. Nästa stora avtal gäller försäljningen av förbundets stora kanslihus och då rör det sig om åtskilliga miljoner.

Det tog några timmar. Sedan backade ASICS Stockholm Marathon och insåg hur fel det blev. Det fanns inget annat att göra än en pudel. Nu gäller prispengar alla och oavsett allt.

Sponsring och event växer så det knakar – och mest växer idrottssponsringen. Om detta berättar Niklas Birgetz och Cecilia Perlind i senaste avsnittet av IA-Podden.

Fem dagar in på den sjätte etappen av Volvo Ocean Race, mellan Itajai i Brasilien och Newport, USA, nådde svenskbåten Team SCA en punkt på Atlanten som innebar att den svenska tjejbåten fullbordat ett helt varv runt jorden.

Han får gärna slå en signal, ja, han får gärna återkomma om han vill. Pierre Jonsson är han som kontaktar människor och berättar de har blivit miljonärer. Han har rollen att vara vinnarambassadör.

Det blir mycket fotboll med Barcelona i TV framöver. Och vem önskar inte det? Världens kanske bästa lag ska spela seriematcher via TV4 och nu har SBS Discovery säkrat Barcelonas matcher i Copa del Rey och dessutom även dubbelmötet i den spanska supercupen.

Här hemma åker pappa Glenn Hysén ur Mästarnas mästare. Grabben, alltså Tobias, åker också, men inte hem utan han stannar i Kina. Och medan Glenn skrapar Triss-lott skriver Tobias på ett kontrakt som ska ge 28 miljoner.