EM-reklam med mycket passion

Passionen är vad Carlsberg lanserar i sin nya globala reklamfilm inför fotbolls-EM. Sverige är först ut när företaget som officiell sponsor, framhåller supportrar och deras passion för sitt land i takt med att sommarens fotbollsfest kommer allt närmare.
Passionen hos fotbollssupportrarna illustreras med ansiktsfärg på en rad fans i Carlsbergs nya reklamfilm.

Genom reklamfilmen, som premiärvisas i Sverige och Hong Kong den 3 maj, hoppas man inspirera fotbollssupportrar att stå upp och stolt visa sin passion för sina respektive länder.

Reklamen visar hur fans nonchalant stoltserar med sina heltäckande ansiktsmålningar på en rad olämpliga platser, som på en fin restaurang och medan man läser upp nyheterna på TV.

- Vi ser att trenden kring ansiktsmålning har utvecklats mer och mer under senare turneringar. Med filmen vill vi lyfta fram det positiva engagemang och stolthet som fotboll skapar. I Sverige har vi anpassat filmen och lyft fram de svenska färgerna”, säger Jacob Andersson, Brand Manager på Carlsberg Sverige.

Företaget har även skapat en Facebook-applikation som knyter ann till ansiktsmålningstemat. Genom applikationen kan supportrar visa för sina vänner hur de stöttar sitt lag inför och under EM 2012.  

En Facebook-app, också den med ansiktsmålning som tema, här till lanseringen.

Peter Hermodsson, Moras klubbdirektör, har det tufft just nu och medger motvilligt att 16 timmars arbetsdagar är vanliga. Hockeyverksamheten måste ju räddas.

Även om ridsporten har en positiv trend ägs allt fler ridanläggningar av landets kommuner och beroendet är mycket starkt. Ekonomiskt stöd är ett krav från många föreningar.

Rallyvägarna i Värmland smälter och de hårt ekonomiskt pressade arrangörerna tvingas se hur intäkterna minskar samtidigt som förhandlingar pågår om framtida VM-tävlingar.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Bert Karlsson gillar handboll och i synnerhet tjejerna i det allsvenska handbollslaget Skara HF. Han tycker att det är så pass angeläget att han har blivit en stor sponsor.

Här är de tio mest attraktiva idrottevenemangen. De som du och jag ska kunna se på TV utan att betala en enda krona. Och nu kan det bli möjligt.

IFK Norrköpings ordförande Peter Hunt vill ha en ny klubbdirektör.  Håkan Wetell har varit en utmärkt vikarie sedan Magnus Munken Karlsson plötsligt försvann. Först nu framkommer skälen.