EM-reklam med mycket passion

Passionen är vad Carlsberg lanserar i sin nya globala reklamfilm inför fotbolls-EM. Sverige är först ut när företaget som officiell sponsor, framhåller supportrar och deras passion för sitt land i takt med att sommarens fotbollsfest kommer allt närmare.
Passionen hos fotbollssupportrarna illustreras med ansiktsfärg på en rad fans i Carlsbergs nya reklamfilm.

Genom reklamfilmen, som premiärvisas i Sverige och Hong Kong den 3 maj, hoppas man inspirera fotbollssupportrar att stå upp och stolt visa sin passion för sina respektive länder.

Reklamen visar hur fans nonchalant stoltserar med sina heltäckande ansiktsmålningar på en rad olämpliga platser, som på en fin restaurang och medan man läser upp nyheterna på TV.

- Vi ser att trenden kring ansiktsmålning har utvecklats mer och mer under senare turneringar. Med filmen vill vi lyfta fram det positiva engagemang och stolthet som fotboll skapar. I Sverige har vi anpassat filmen och lyft fram de svenska färgerna”, säger Jacob Andersson, Brand Manager på Carlsberg Sverige.

Företaget har även skapat en Facebook-applikation som knyter ann till ansiktsmålningstemat. Genom applikationen kan supportrar visa för sina vänner hur de stöttar sitt lag inför och under EM 2012.  

En Facebook-app, också den med ansiktsmålning som tema, här till lanseringen.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Aldrig har en svensk klubb kunnat bygga framtid och uppnå en sådan ekonomisk särställning som Malmö FF. Klubben har på två år säkrat drygt 350 miljoner!

63 036 åskådare kom i lördags till Ullevi i Göteborg för att uppleva Metallica. Annars är det sällsynt på Nordens största arena med mycket folk vid idrott. Men Ingemar Johansson har en given plats.

Göteborgs Stads arena- och evenemangsbolag Got Event gick hem med affären. Förhandlingarna med Svenska Ishockeyförbundet slutade med att Tre Kronor ska ladda i Scandinavium inför World Cup 2016.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Då höjde folk på ögonbrynen. I dag betecknas det som ett ovanligt lyckat avtal. Den något avvikande sponsordealen mellan vintersportens Skistar och tennis-Båstad fortsätter.  

Det handlar om dina pengar – om och när du spelar, dina eventuella vinster och förluster, och om inte annat, hur mycket pengar som kommer idrotten till godo. En spelreform berör mer än vad vi inser. Här debatterar ATG och BOS, Branschföreningen för onlinespel, på IA.

Leif Loket Olsson i all ära, den som verkligen är mr Bingolotto är en 53-åring från Trollhättan. Här berättar Hans Sahlin om triumfen när Ingvar Oldsberg värvades till programmet efter en akut flygresa till Melbourne.

Allt flera svenska fotbollsspelare lämnar Sverige. Med en agent i bakgrunden... Tur det för nu visar det sig att spelarna tar allt mindre ansvar när en utlandsflytt blir aktuell.