I behov av sponsorer som alla andra

MMA är högaktuellt – och omdiskuterat. Dick Klingemo, sponsoransvarig för SMMAF,har en krävande uppgift att få svenska företag att se marknadsvinster med ett samarbete.

Atleterna i MMA-landslaget. De och deras klubbar ska nu samlas i förbundet som söker samarbetspartners som alla andra förbund. Kruxet - att MMA ärså omdiskuterat som sport.

- Att nu ett välkänt och stort företag som Fristads väljer att bli huvudsponsor för Svenska MMA-Förbundet är ett tydligt tecken på att vi avancerar i marknadsposition, anser Klingemo.

- Det här ska bli kul! Och intressant, betonar Jonatan Andersson, Marketing Operations Manager på Fristads.

Världens främsta lag

Svenska Mixed Martial Arts Förbundet (SMMAF) bildades i början av 2007 och det svenska landslaget har utsetts till världens främsta lag tre år i rad, med flera guldmedaljörer både nationellt och internationellt.

MMA har vuxit kraftigt kraftigt de senaste åren med fler tävlingar än någonsin, och sporten är på uppgång hos den breda publiken.

- För oss var det ett enkelt val att ingå sponsoravtal med SMMAF, då deras atleter är professionella idrottsmän och kvinnor som jobbar hårt, har rätt inställning och ständigt blickar framåt. Precis som Fristads, säger Jonatan Andersson, Marketing Operations Manager på Fristads.

Avtal föder förväntningar

Samarbetet innebär bland annat att företaget medverkar och syns i samband med MMA-ligan och tillsammans med landslaget. 

- Vi hoppas på ett långsiktigt samarbete med målsättningen att bygga en stark relation tillsammans med Fristads. Vi ser med spänning på framtiden och har stora förhoppningar på samarbetet, säger Dick Klingemo.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Det var jubel och när Helsingborgs IF säkrade den allsvenska platsen. Men nu har jublet fastnat i halsen. Klubben går med 13 miljoner kronor i förlust.

Nu agerar Vasaloppets organisation och kommer till insikten om att man måste bidra till säkrare och mer miljövänligt resande till alla lopp. Med knappt tre månader kvar till Vasaloppets vintervecka 2019, som redan har över 50 000 anmälda deltagare, har buss- och tågbokningarna börjat ta fart ordentligt. 

SOK startar tillsammans med World´s Childrens Price Projektet Jorden runt. Baserat på den olympiska rörelsens grundläggande värden ska SOK verka för att Olympier inspirerar barn att nå 100 varv runt jordklotet för en bättre värld. Projektet  1 miljon barn i tio länder, bland dem minst 30 000 svenska barn.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Samtidigt som Visma går in i ett femårsavtal som ny titelsponsor för det nederländska cyklings- och skridskolaget Team Oranje kommer meddelandet om att de senaste årens mest framgångsrika  cykellag, Team Sky, är i farozonen.    

Det är med stolthet som jag idag kan berätta för er att SVT utsetts till världens bästa sporttv-kanal! SVT tilldelas priset “TV SPORT EMOTION AWARD - The best Tv Sport Channel of the World” i kategorin ”Sport values of a TV programme” på sportfilmfestivalen i Milano den 17 november.

Festivalen är en av världens största och mest ansedda film- och TV-festivaler med fokus på sport,skriver Åsa Edlund, chef för SVT Sport om priset och äran.

Leksands IF har sedan en tid sökt efter en ny General Manager som skall ha det övergripande sportsliga ansvaret för föreningens herrlag, damlag och juniorlag. Nu står det klart att Thomas Johansson blir den som kommer att axla rollen som GM. I Leksand betraktas han som en drömvärvning..