Gratis PR tack vare två miljoner

En PR-makare hade det inte kunnat göra det bättre själv. Nu stod verkligheten för regin och utbytet var det bästa. Dvs att spelfirman Ladbrokes fick stor uppmärksamhet tack vare Svenska Spel.
Michel Alberti som jobbar på Svenska spels Casino Cosmopol skulle plocka ut en gammal spelvinst från Ladbrokes. Kontot innehöll 3 075 kronor och han tog ut 3 000 kronor och Michel tänkte köpa tre skraplotter på nätet för 25 kronor styck för pengarna som blev över.
- Jag jag hann bara köpa två. Den ena gav en vinst på 25 kronor och den andra helt ofattbara 2 miljoner. Det var helt overkligt.
- En obeskrivlig känsla, säger en överlycklig Michel Alberti som till vardags arbetar som spelövervakare på Svenska spels Casino Cosmopol i Stockholm.
Vad cheferna på på Casino Cosmopol tycker om att han spelar på ett konkurrerande bolag, ja, det vet inte Michel.
- De har inte sagt någonting. Jag tycker inte att de kan ha något att invända. Även om du jobbar på Konsum har du väl rätt att handla på Ica?
 

Douglas Ross, vd på Ladbrokes, jublade över den plötsliga nyheten och gladde sig lika mycket över uppståndelsen som att en person blir så glad över en storvinst.
- Det är roligt att tidningarna uppmärksammar detta. Men det viktigaste är att det visar att en person hos vinner två miljoner. Hos Svenska spel hade han vunnit en miljon, säger han i en kommentar.
Och det är just vad han vill betona:
- Det här visar själva essensens av konkurrens. Vi tvingas att betala ut högre vinster för vi konkurrerar med spelmonopolets Svenska spel.
Annars avvaktar han regeringsrättens syn på ett antal ärenden om olagligheten i spelmonopolet i Sverige och förväntar sig att EU-kommissionen granskar spelmonopolet.

DUvetvem (inte verifierad)

fre, 2009-04-03 09:47

1. :P

SOFT! ;P

SHL-laget Örebros tidigare vice ordförande och sportchef, Mikael Lindqvist, tidigare Fahlander, 49 år, dömdes på tisdagen av Örebro tingsrätt till tre år och sex månades i fängelse, i tre fall av grova skattebrott, samt fem års näringsförbud. Han var under flera säsonger, 2010-2014, ishockeylagets största sponsor.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Den 14 mars släpps podden Radiosporten Hockey och leds av journalisten Magnus Wahlman tillsammans med experten Per Svartvadet. Här ska mixen av intervjuer med stora hockeyprofiler, historierna bortom isen och aktuella händelser ge något den hockeyintresserade publiken inte får någon annanstans.
Radiosporten Hockey med Wahlman och Svartvadet är en podd där lyssnaren i varje avsnitt får höra några av de mest aktuella och tongivande rösterna inom svensk och internationell hockey. Här blandas intervjuer med aktuella och profiler med analyser från programledarna.
Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.