När Catella tänkte om...

Catella hade tagit ett beslut om att upphöra med sponsringen av svensk tennis. Men Robin Söderlings framgångar och ny uppmärksamhet fick företaget att tänka om. Nu lanseras Thomas Enqvist som ansvarig för en ny ungdomssatsning i två år

Et tiotal ungdomar från 14 år och uppåt får stöd av främst Thomas Enqvist som ansvarig och med Magnus Norman, tidigare bas i fyra år, som rådgivare. Stefhan Klang, vd på Catella översätter agerande företaget och hos tennisungdomarna så här:

- Catella Fonder förvaltar drömmar. Ungdomars drömmar om att bli bra i tennis, men även fondsparares drömmar. Vår förvaltning bygger på kunskap och engagemang och så vill vi även jobba i våra sponsorsatsni.

Catella har varit samarbetspartner till Svenska Tennisförbundet sedan år 2001 då det första Team Catella bildades.

- Vi är väldigt glada att Catella fortsätter sin satsning på svensk tennis ytterligare minst två år. Det arbete som sker inom ramen för bland annat Team Catella är oerhört viktigt för att få svenska juniorer att kunna konkurrera i världstoppen. Steget från att vara en lovande junior till att bli en etablerad till seniorstjärna är stort och kräver stöd, säger Stefan Dahlbo, ordförande i Svenska Tennisförbundet.

 

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Idrottens Affärer startar en egen pod. Först ut är IA:s kontroversielle krönikör Dan Persson tillsammans med chefredaktör Thomas Ejderhov. Intervjuare är Thomas Björn och ni får veta vem denne Persson är och om IA:s snabba tillväxt.

Frågan är vad SHL-klubbarna begär av sina fans? Det finns en ständigt återkommande klagan om att antalet åskådare är inte tillräckligt. I själva verket visar statistiken plus för tredje säsongen i rad.

Premiär! Här är Idrottens Affärers första digitala bilaga med en kommersiell uppdragsgivare - se själv! Med 14 artiklar om Sponsrings & Eventföreningens gala Gyllene Hjulet. Bl a med texter om bröderna Salmings betydelse för regnbågsfärgade Kiruna IF och succén Tough Viking.

Idrottens Affärer förstärker med tre medarbetare i avsikt att öka utbudet ytterligare. Nya namn för läsarna att bekanta sig med är Anders Falkirk, Jonas Arnesen och Göran Söderlund.

Marta har sett till att få ett skapligt lönepåslag under åren i Sverige. Från 17 000 kr i månaden första året till 168 000 kr under tiden i Tyresö. Varpå hon nu går med på sänkt lön i Rosengård.