När Catella tänkte om...

Catella hade tagit ett beslut om att upphöra med sponsringen av svensk tennis. Men Robin Söderlings framgångar och ny uppmärksamhet fick företaget att tänka om. Nu lanseras Thomas Enqvist som ansvarig för en ny ungdomssatsning i två år

Et tiotal ungdomar från 14 år och uppåt får stöd av främst Thomas Enqvist som ansvarig och med Magnus Norman, tidigare bas i fyra år, som rådgivare. Stefhan Klang, vd på Catella översätter agerande företaget och hos tennisungdomarna så här:

- Catella Fonder förvaltar drömmar. Ungdomars drömmar om att bli bra i tennis, men även fondsparares drömmar. Vår förvaltning bygger på kunskap och engagemang och så vill vi även jobba i våra sponsorsatsni.

Catella har varit samarbetspartner till Svenska Tennisförbundet sedan år 2001 då det första Team Catella bildades.

- Vi är väldigt glada att Catella fortsätter sin satsning på svensk tennis ytterligare minst två år. Det arbete som sker inom ramen för bland annat Team Catella är oerhört viktigt för att få svenska juniorer att kunna konkurrera i världstoppen. Steget från att vara en lovande junior till att bli en etablerad till seniorstjärna är stort och kräver stöd, säger Stefan Dahlbo, ordförande i Svenska Tennisförbundet.

 

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

De kommer från Afrika, Indien, Indonesien, Jordanien, Armenien och Tajikistan och de är minst av allt bortskämda. Det de 25 ungdomarna också har gemensamt är intresset för idrott och utbildning. Därför är de på Bosön.

De är vana vid att vara omskrivna. Nu byter de sida, nu blir de själva krönikörer. På det viset kommer Idrottens Affärers läsare att få ta del av deras kunskap och erfarenhet. 

Den 18 september tar hästar och ryttare över i legendariska Central Park i New York. På plats finns bl a Antonia Ax:son Johnson som är en av de främsta sponsorerna till evenemanget.

Josep Mara Bortomeu, Barcelonas president, kan tänka sig en att avstå miljarder. Hans klubb och Real Madrid tjänade bara i fjol vardera nära 1,4 miljarder kronor på att själva sälja TV-rättigheter. Nu ska alla lagen dela på jätteintäkterna.