Ny marknadschef hos Expekt

Spelbolaget Expekt har rekryterat Mats Johnson som ny marknadschef. Hanhar arbetat och levt i en stor del av världen och har innehaft ledande positioner i bland annat Irak, Egypten, USA, Kanada, Australien och i England, förutom i Norden.

Spelbolaget Expekt har rekryterat Mats Johnson som ny marknadschef. Hanhar arbetat och levt i en stor del av världen och har innehaft ledande positioner i bland annat Irak, Egypten, USA, Kanada, Australien och i England, förutom i Norden.

Mats Johnson har en gedigen erfarenhet från onlinespelvärlden. I tidigare roller har han bland annat varit General Manager vid Centrebet, utvecklingschef vid Coral Eurobet och VD vid Playsafe.

- Mats kommer att bidra med en rejäl dos erfarenhet inom onlinespelvärlden. Detta, tillsammans med ett bättre utbud, ett nytt casino och nya ägare i Mangas Gaming, gör att vi på Expekt har en spännande framtid framför oss, säger Per Widerström, Expekts VD.

Mats Johnson efterträder Jörgen Andersson som lämnar Expekt senare i år efter en överlämning under hösten.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.