SEF agerar efter larmrapport
Det råder inget tvivel om att elitfotbollen har problem – både med pengar och ekonomin. Det ena ger det andra och nu krävs krafttag för att vända en illavarslande trend.
Förändringsprocess
Ett första steg i SEF blir att anlita kommunikationsbyrån Isobar för att utveckla varumärkena Allsvenskan och Superettan. Arbetet startar omedelbart och omfattar både ny varumärkes- och kommunikationsplattform och taktisk marknadsföring.
Isobar valdes som partner efter en utförlig pitchprocess, där byråns strategiska kunskap och digitala fokus spelade en stor roll i det avgörande beslutet.
- Vi är mitt uppe i en spännande förändringsprocess och vi behöver stöd för att kunna ta nästa stora steg. Isobar visade en övertygande strategisk förståelse för de utmaningar som vi står inför, säger Magnus Linder, marknadschef på SEF.
"Ta ett grepp om kommunikationen"
- Det kommer att handla mycket om att tydliggöra vår identitet och förstärka vårt erbjudande utifrån det som är unikt och positivt med den svenska ligafotbollen. Att Isobar dessutom har ett fullservicekoncept är en stor bonus. Vi ska ta ett nytt grepp om alla delar i vår kommunikation, inte minst det digitala, för att kunna möta nya behov och förväntningar hos våra fans, säger Linder.
- Vi är väldigt stolta över förtroendet och ser fram emot att jobba med Sveriges största sport och två varumärken som berör så många. Svensk ligafotboll står inför en mycket intressant resa, och vi på Isobar är fulla med tillförsikt att vi har verktygen för att hjälpa SEF utveckla och förädla Allsvenskan och Superettan, säger Jens Rundkvist, VD på Isobar.
SEF har också förrstärkt sitt kansli avsevärt och rustar för att kunna motsvara klubbarnas förväntningar på åtgärder.
Mest lästa just nu
Skytteholms idrottsplats, grannen som s a s blev kvar när Råsunds revs, ska nu bli en fullvärdig arena med större huvudplan, större läktare och här blir det totalt tre fullstora elvamannaplaner och en sjumannaplan. Solna stad satsar på anläggningen som blir hemmaplan för AIK:s damlag och Vasalunds herrlag och en fast plats för AIK:s akademi.Allt blir möjligttack vare en överenskommelse med företaget JM AB.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Champions League kommer tillbaka ! Vipalay Group har lyckats i förhandlingarna och kunde på onsdagen gå ut med nyheten. Från och med i höst sänds världens största klubblagsturnering åter i Viaplays kanaler. Och det blir fler matcher än någonsin, då nya avtalet sträcker sig till och med säsongen 2026/2027. kanaler. Och det blir fler matcher än någonsin, då nya avtalet sträcker sig till och med säsongen 2026/2027. Viaplays kanaler. Och det blir fler matcher än någonsin, då nya avtalet sträcker sig till och med säsongen 2026/2027.