AIK Fotboll har sålt första Evighetskortet

Försäljningen av AIK-fotbollens Evighetskort är med stor marginal det dyraste sålda årskortet genom tiderna i Norden och blir en milstolpe i klubbens historia. Magnus Käck från Sollentuna hsr nu köpt det första kortet – för 189 100 kr!

 – Att vi har supportrar som väljer att manifestera sin livslånga kärlek till AIK på det här sättet säger lite om vilken typ av klubb som AIK är. AIK är någonting man bär med sig genom hela livet, oavsett vem man är eller var i livet man befinner sig. Jag är väldigt stolt över det mottagandet som Evighetskortet har fått och att vi nu har en supporter som valt att införskaffa det. Det är helt fantastiskt, säger Fredrik Söderberg, biljett- och marknadschef på AIK Fotboll.

Evighetskortet kostar 189 100 kr och gäller som entré för AIK Fotbolls samtliga hemmamatcher i Allsvenskan, så länge kortinnehavaren lever. Med Evighetskortet ingår dessutom att fritt välja vilken läktarsektion som man vill besöka i varje specifik match. Den historiske första innehavaren av Evighetskortet blev AIK-supportern Magnus Käck från Sollentuna.

 – Beslutet att köpa kortet kändes bra igår, men det känns ännu bättre idag. Jag vet att jag kommer vara på läktaren om 30 år, men jag har ingen aning om var jag kommer att vara i livet i övrigt. Det är lite omtumlande att tänka på framtiden på det sättet, säger Magnus Käck.

 Allsvenskan startar först i slutet av mars 2019, men AIK Fotboll påbörjade försäljningen av årskort redan i september och intresset för att se de svenska mästarna i Allsvenskan har varit stort.

 – Vi har sålt 5 394 årskort just nu vilket är rekordmånga så här långt innan premiären, men vi siktar på att nå 6 000 innan nyår, säger Fredrik Söderberg.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.

Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.