Konståkningen prövar nya säljgrepp

Provision till partners, säljtävling bland klubbarna och event i centrala Stockholm. Svenska Konståkningsförbundet prövar nya grepp i biljettförsäljningen inför EM i Ericsson Globe.
Katarina Henriksson, ordförande i Svenska Konståkningsförbundet, står bakom mycket av nya marknadsföringsgrepp inför arrangemanget i Globen.

 

Målet är en publik på 40 000 i Ericsson Globe den 26 januari-1 februari. Med sex veckor kvar till EM och julförsäljningen att räkna hem så är arrangörerna halvvägs till målet. 

Provision och säljtävling

- Vad jag hört från de som sålt till liknande evenemang är att folk bestämmer sig allt senare för att köpa biljetter. Jag hoppas på en bra försäljning till jul, det är ju faktiskt den perfekta julklappen, så att vi kan gå in i januari och jobba vidare inför EM enligt plan, säger Katarina Henriksson, ordförande i Svenska Konståkningsförbundet.

Nu testas nya grepp för att öka försäljningen, förstärka föreningslivet och stödja verksamhet som anknyter bland annat att ge sina EM-partners, World Childhood Foundation och 1,6-2,6 miljonersklubben med Alexandra Charles i spetsen,  provision på biljettförsäljningen.

Provision får även landets konståkningsklubbar, 15 procent på varje biljett de säljer eller förmedlar enligt ett visst system med koder på biljetterna. Dessutom deltar de i en säljtävling där den som lyckas bäst, bland annat i relation till antalet medlemmar vinner en världsmästare i isdans att använda en hel helg – att använda till att vässa klubbens åkare ytterligare.

Törstar efter framgång

Under två helger har julklappsjagande stockholmare också kunnat njuta av bra konståkning på isbanan i Kungsträdgården, centrala Stockholm. Det har varit ett bra skyltfönster för biljettförsäljningen inför EM, enligt Katarina Henriksson som hoppas följande av EM:

- Först och främst att så många som möjligt tar chansen och kommer till Ericsson Globe för att uppleva konståkning live, för det är då den är som bäst. 

- Idrottsligt vore det fantastiskt om vi äntligen kunde ta en medalj, vi har legat nära i några år nu.

Svensk konståkning törstar efter framgångar. Senaste stora framgången var Viktoria Helgessons femteplatser vid EM 2012 och 2013. Hon är med det bästa svenska vid ett internationellt mästerskap sedan 1937, då Vivi-Anne Hultén tog ett VM-brons.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.