Här är mitt hem, jag älskar fansen"

En grupp journalister, ett gäng fans, några leende klubbledare och en strålande stjärna.

Scenen var Milano och klubben Milan, inte Stockholm och Hammarby. 

Zlatan landade på torsdagen i Italien och han älskar de här stunderna av exponering. Och han vet precis hur han ska charma både pressen och supportrar.

Vid de här tillfällena uttrycker han sin reservationslösa kärlek till klubben och publiken. 

Ändå har han bytt klubb så många gånger, men det är likadant vid varje entré.

Välrepeterat

Nu är han tillbaka i Italien, som 38-åring, för att fortsätta och avsluta en synnerligen märklig säsong.

Men hans alltid återkommande replik som han har repeterat väl satt där:

–  Det här är mitt hem, sa han till till Milan-TV, med tillägget:

– Jag ser fram emot att träffa fansen 

Likväl vet ingen hur det blir med spel med tanke på Corona.

Han förväntas skriva på ett halvårslångt avtal med Milan, med option på ett års förlängning.

Som sällskap från Sverige hade han uppgiften om att han fick betalt för intervjun med Discovery i fredags, pengar som han sedan ska haskänkt bort.

100 000 kr för intervjun

Vid  Hammarby internmatcher, kallade "tävling på träning"på Tele 2 Arena. Intervjuades Zlatan av Tommy Åström för DPlay (Discovery) som sände matcherna. Inför avspark gjorde Zlatan även  reklam för evenemanget på sociala medier.

Enligt Fotbollskanalen handlade det om en betalning om 100 000 kronor i utbyte mot reklamen på Instagram och en intervju,  

Tommy Åström menade själv att det inte var en kommersiell intervju.

Hammarbys kommentar

Allt ledde  till att Hammarbys ansvariga gick ut på klubbens hemsida med ett förtydligande:

"Då det florerar ivriga rykten i media vill Hammarby Fotboll komma med ett par klargöranden. I samband med att Dplay streamade herrlagets  träning i fredags marknadsförde Zlatan Ibrahimovic sändningen i sina egna sociala medier. Discovery betalade som brukligt är en ersättning för de sponsrade inlägg  som gjordes. Denna ersättning kommer Zlatan att skänka vidare till Samhällsmatchen – samlingsnamnet på Hammarby Fotbolls insatser i samhället.”– och på så sätt bidra till en positiv utveckling för barn och ungdomar i södra Stockholm".

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.

Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.