Tiger Woods sparkas som affischnamn

Bara några dagar före PGA-mästerskapen meddelar det schweiziska klockföretaget Tag Heuer att man sparkar Tiger Woods som sitt stora reklamnamn. Sponsorkontraktet upphör och Woods förlorar ytterligare miljoner.

När spelarna lagom laddar inför PGA-mästerskapen i Georgia går Tag Heuer ut med ett pressmeddelande.

"Vi önskar honom lycka till..."

"Vi är övertygade om att Tiger så småningom kommer att återfå fullt förtroende hos allmänheten, och att hans enorma talang och mental styrka kommer att hjälpa honom att övervinna sina svårigheter" säger Tag Heuers vd Jean-Christophe Babin i ett uttalande och fortsätter:

"Vi önskar Tiger all lycka för framtiden ansträngningar golf, med nya affärspartners, och i hans privatliv."

Företaget har beslutat att upphöra med sponsoravtalet och det sker alltså bara några dagar före en stortävling. Det är också anmärkningsvärt med tanke på att Tag Heuer stod bakom Woods när alla kvinnoaffärer blev kända och andra sponsorer försvann.

Stödjer ändå Woods fond

Det schweiziska klockföretaget har backat upp stjärnan i tio år, men tycker nu att det får vara nog.

Tag Heuer ska ändå fotsätta att stödja Woods välgörenhetsfond via en försäljning av en klocka som han har utformat.

Woods har tidigare förlorat sponsorer som Gillette, Gatorade, Accenture, AT & T och Golf Digest. Enligt uppgift har det kostat honom 25 miljoner dollar.

Helt andra förutsättningar

Andra stora sponsorer, bland annat Nike och EA Sports, har valt att fortsätta sina sponsorskap.

PGA-mästerskapen som inleds i helgen i Georgia, har Woods vunnit fyra gånger.

Men förutsättningarna den här gången är helt annorlunda.  Han har inte vunnit en enda tävling på drygt ett och ett halvt år. Därtill har han brottats med en skada och bytt både caddie och sving.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.