Beslutsam Charlotte Kalla i ny reklamfilm
Färden på skidorna går just nu inte så där överdrivet bra för Charlotte Kalla. Men på måndagskvällen blev hon ändå en huvudrollsinnehavare när den nya reklamfilmen hade premiär.
Avtal sedan 2009
Inspelningen har skett tidigare och medverkande är Charlotte, Anna Haag och Emil Jönsson samt landslagets förbundskapten Rikard Grip som tillsammans ska marknadsföra nya Passat med fyrhjulsdrift, den bil som lanserades strax före årsskiftet och har redan blivit en försäljningsframgång.
Volkswagen Sverige blev samarbetspartner till skidlandslaget 2009 och syftet var att ge just bilarna en skjuts i försäljningen.
Det svenska längdskidlandslaget är ett av landets mest folkkära och Charlotte Kalla blev nyligen utsedd till Sveriges mest populära idrottare med 37 procent av rösterna från Sportbladets (Aftonbladet) läsare.
Uppskattade
- Samarbetet med Volkswagen har varit viktigt både för mig och längdskidåkningen. Volkswagens bilar är perfekta för svenska vinterförhållanden och hjälper oss i landslaget att ta oss fram på ett säkert sätt mellan träning och tävling, som Charlotte Kalla uttrycker sig i ett uttalande.
Annika Stenlund, marknadschef på Volkswagen Sverige, påpekar:
- Att få möjlighet att använda så genuint sympatiska personer som Charlotte och hennes kompisar i vår reklam är en stor förmån.
Mest lästa just nu
Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.