Mora måste sparka marknadschefen
Johnny Schönberg fick beskedet och har redan lämnat Moras klubbkansli.
- Vi har sett över vår ekonomi och hur vi kan använda våra resurser optimalt. Klubbdirektör Johan Sares har kompetens inom marknadsföring och får utökat ansvarsområde, förklarar MIK:s ordförande, Torsten Källgren, till Dalarnas Tidningar.
Johnny Schönberg har haft jobbet i drygt två år, men tvingas nu acceptera att det inte finns entillräckligt bra ekonomi för att det ska bli en fortsättning.
- Det var ett fantastiskt roligt jobb och ett bra varumärke. Det känns tråkigt att behöva sluta. Men jag har fått förklaringen att det handlar om ekonomin och den får jag ta. Det finns inga onda känslor mellan mig och Mora IK, säger Johnny Schönberg.
Torsten Källgren hävdar att klubbens ekonomi ändå är förbättrad, men säger också:
- Men vi måste få ut de mesta av våra resurser.
Mest lästa just nu
SHL-laget Örebros tidigare vice ordförande och sportchef, Mikael Lindqvist, tidigare Fahlander, 49 år, dömdes på tisdagen av Örebro tingsrätt till tre år och sex månades i fängelse, i tre fall av grova skattebrott, samt fem års näringsförbud. Han var under flera säsonger, 2010-2014, ishockeylagets största sponsor.
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld, kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.