Sebastian och Messi i samma reklamfilm

Från uppväxten på Tunavallen i Eskilstuna till att vara ett affischnamn world wide med Pepsi och kompisar som Leo Messi, Didier Drogba, Frank Lampard, Sergio "Kun" Agüero och Fernando Torres. Nog är tillvaron förändrad för Sebastian Larsson.

Det är nog till och med så att han kunde jämka lite på kraven när det blev aktuellt att diskutera arvodet från Pepsi när förslaget kom från det globala dryckesföretaget.

Kunde nog pruta lite

Att bli en i den här stjärnsamlingen blir om inte annat något att berätta för barnbarnen i framtiden.
Pepsi lanserar den musikdrivna kampanjen “Football Remixed”. Här ska det bästa av två världar kombineras - fotboll och musik.

I Pepsis laguppställning finns redan bland andra Lionel Messi, Didier Drogba, Fernando Torres och Frank Lampard.

Nu värvar företaget, förutom Sebastian Larsson, även Jack Wilshere, Sergio ”Kun” Agüero och välkände DJ:n Calvin Harris som ska göra kampanjens soundtrack. Själva filmen ska fånga fotbollens gnista och tempo med musikens energi, rytm och passion.

- Ett bra varumärke med en historia av att jobba med stora fotbollsspelare så jag är väldigt glad, säger Sebastian Larsson som tycker att det här reklamjobbet är något alldeles extra.

Messi gillar musik och dryck

Messi har Pepsi lyckats behålla i fem år.

- Att kombinera fotboll med den här typen av musik fungerar väldigt bra. Musiken har alltid varit en stor del av spelet så det här känns naturligt, säger Messi.

2012 års globala kampanj kommer att omfatta TV-reklam, PR-aktiviteter, en digital kampanj såväl som annonser i butiker.

- Fotboll och musik ligger i Pepsis DNA. 2010 års kampanj var en stor framgång för vårt fotbollsprogram i och med låten “Pepsi Oh Africa anthem”. Både musik och fotboll skapar spänning, passion och upprymdhet till fans världen över, säger Sofia Gullholm, Nordisk marknadschef på Pepsi.

Stora idrottsevenemang kommer till regionen Jämtland-Härjedalen, turismföretagen är kreativa och allmänt märks ett uppsving. Men det är inte nog...

Ett nytt Globen 2019 förutsätter att Hovet rivs. Då kan området säljas för bostadsbyggande och Stockholms Stad får loss kapital att rusta Globen.

Manchester United med Zlatan Ibrahimovic på Ullevi. Det blir garanterat fullsatt, dvs över 40 000 personer. Affe Akbari är i dag oerhört belåten. Här berättar han hur Göteborg kunde få matchen.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Det hjälper inte, trots att sponsorsatsningarna ökar i Sverige så är det chefen och vederbörandes intresse som ändå styr. Rider dottern, ja, då gynnas hästsport...

Det är fart på bingospelet i Sverige. Det ska idrottsanhängarna vara glada över. Resultat av verksamheten i Idrottens Spel generar inte mindre än 23,9 miljoner kronor till föreningarna.

En pusselbit till föll på plats. Sverige slog ut Bosnien Hercegovina och kvitterade ut biljetten till handbolls-VM. Staffan Olsson och Ola Lindgren lyckades i sitt näst sista uppdrag.

IFK Norrköpings ordförande Peter Hunt vill ha en ny klubbdirektör.  Håkan Wetell har varit en utmärkt vikarie sedan Magnus Munken Karlsson plötsligt försvann. Först nu framkommer skälen.