Sebastian och Messi i samma reklamfilm

Från uppväxten på Tunavallen i Eskilstuna till att vara ett affischnamn world wide med Pepsi och kompisar som Leo Messi, Didier Drogba, Frank Lampard, Sergio "Kun" Agüero och Fernando Torres. Nog är tillvaron förändrad för Sebastian Larsson.

Det är nog till och med så att han kunde jämka lite på kraven när det blev aktuellt att diskutera arvodet från Pepsi när förslaget kom från det globala dryckesföretaget.

Kunde nog pruta lite

Att bli en i den här stjärnsamlingen blir om inte annat något att berätta för barnbarnen i framtiden.
Pepsi lanserar den musikdrivna kampanjen “Football Remixed”. Här ska det bästa av två världar kombineras - fotboll och musik.

I Pepsis laguppställning finns redan bland andra Lionel Messi, Didier Drogba, Fernando Torres och Frank Lampard.

Nu värvar företaget, förutom Sebastian Larsson, även Jack Wilshere, Sergio ”Kun” Agüero och välkände DJ:n Calvin Harris som ska göra kampanjens soundtrack. Själva filmen ska fånga fotbollens gnista och tempo med musikens energi, rytm och passion.

- Ett bra varumärke med en historia av att jobba med stora fotbollsspelare så jag är väldigt glad, säger Sebastian Larsson som tycker att det här reklamjobbet är något alldeles extra.

Messi gillar musik och dryck

Messi har Pepsi lyckats behålla i fem år.

- Att kombinera fotboll med den här typen av musik fungerar väldigt bra. Musiken har alltid varit en stor del av spelet så det här känns naturligt, säger Messi.

2012 års globala kampanj kommer att omfatta TV-reklam, PR-aktiviteter, en digital kampanj såväl som annonser i butiker.

- Fotboll och musik ligger i Pepsis DNA. 2010 års kampanj var en stor framgång för vårt fotbollsprogram i och med låten “Pepsi Oh Africa anthem”. Både musik och fotboll skapar spänning, passion och upprymdhet till fans världen över, säger Sofia Gullholm, Nordisk marknadschef på Pepsi.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Den typen av besked längtar alla idrottsledare efter. Var som helst, när som helst får sådana nyheter alla att jubla. Nu gäller det landets största idrottsdistrikt.

Rajne Söderberg har driv i steget igen. Han nyttjar alla kontakter i friidrottsvärlden och har fått nära 2 miljoner till att värva stjärnor och en galaproducent.

Cecilia Andrén Nyström startade Futebol dá forca 2012 för att stärka unga tjejers självkänsla och förändra världen med hjälp av fotboll. Nu får organisationen 200 000 kronor i stöd ur Kronprinsesseparets stiftelse för att utveckla sin svenska verksamhet.

Ett tack borde riktas till de 271 612 kunderna. De som har tippat och hoppats. Om de blev vinnare, är en sak, men vinnare är i alla fall 6 935 föreningar som får dela på 50 miljoner. Här kan du också se fördelningen i Sverige.

Tidigare i år petad i IFK Norrköping. Nu kan Isaac Kiese Thelin vara årets bästa allsvenska fotbollsaffär. I dag avslöjas hur den här spelaraffären även ekonomiskt är en succé för mästarna.