Sebastian och Messi i samma reklamfilm

Från uppväxten på Tunavallen i Eskilstuna till att vara ett affischnamn world wide med Pepsi och kompisar som Leo Messi, Didier Drogba, Frank Lampard, Sergio "Kun" Agüero och Fernando Torres. Nog är tillvaron förändrad för Sebastian Larsson.

Det är nog till och med så att han kunde jämka lite på kraven när det blev aktuellt att diskutera arvodet från Pepsi när förslaget kom från det globala dryckesföretaget.

Kunde nog pruta lite

Att bli en i den här stjärnsamlingen blir om inte annat något att berätta för barnbarnen i framtiden.
Pepsi lanserar den musikdrivna kampanjen “Football Remixed”. Här ska det bästa av två världar kombineras - fotboll och musik.

I Pepsis laguppställning finns redan bland andra Lionel Messi, Didier Drogba, Fernando Torres och Frank Lampard.

Nu värvar företaget, förutom Sebastian Larsson, även Jack Wilshere, Sergio ”Kun” Agüero och välkände DJ:n Calvin Harris som ska göra kampanjens soundtrack. Själva filmen ska fånga fotbollens gnista och tempo med musikens energi, rytm och passion.

- Ett bra varumärke med en historia av att jobba med stora fotbollsspelare så jag är väldigt glad, säger Sebastian Larsson som tycker att det här reklamjobbet är något alldeles extra.

Messi gillar musik och dryck

Messi har Pepsi lyckats behålla i fem år.

- Att kombinera fotboll med den här typen av musik fungerar väldigt bra. Musiken har alltid varit en stor del av spelet så det här känns naturligt, säger Messi.

2012 års globala kampanj kommer att omfatta TV-reklam, PR-aktiviteter, en digital kampanj såväl som annonser i butiker.

- Fotboll och musik ligger i Pepsis DNA. 2010 års kampanj var en stor framgång för vårt fotbollsprogram i och med låten “Pepsi Oh Africa anthem”. Både musik och fotboll skapar spänning, passion och upprymdhet till fans världen över, säger Sofia Gullholm, Nordisk marknadschef på Pepsi.

Petter Northug har gott om pengar. 2015 blev ett bra år med intäkter om 14,8 miljoner kronor. Men bara under de senaste två åren har skidstjärnan tagit ut 14 miljoner.

Där håll-i-gånget är som mest populärt inne på Högis och där familjer tar vintersemester, där ska 20 000 samlas för O-ringen i fem dagar. Sälenfjällen väntar på att emot över 20 000 deltagare.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Det hjälper inte, trots att sponsorsatsningarna ökar i Sverige så är det chefen och vederbörandes intresse som ändå styr. Rider dottern, ja, då gynnas hästsport...

Det är fart på bingospelet i Sverige. Det ska idrottsanhängarna vara glada över. Resultat av verksamheten i Idrottens Spel generar inte mindre än 23,9 miljoner kronor till föreningarna.

Premier League och Zlatan Ibrahimovic – researrangörer och TV-bolag stortrivs. Som Kanal 5 som nu har laddat och köpt tre träningsmatcher för direktsändning.

I Västerås tömmar klubbchefen Michael Campese nervöst på ett avtal. Papperet är värt 55 miljoner kronor. Allt tack vare en tonåring som flyttade till Portugal.