Toppsponsorn tar hjälp av Karelin

En stylad fotomodell - vid namn Anna Lindberg. Skälet är att simhopperskan tillsammans med kanotisten Anders Gustafsson, finske gångaren Jarkko Kinnunen och danska simmerskan Lotte Friis ingår i internationella OS-toppsponsorn Panasonics egna trupp, Team Lumix.
Bilden av en bestämd, segerinriktad Karelin ingår i fotoutställningen.

 

Som en av de mest framträdande partners vid OS ställde sig Panasonic frågan – vad gör vi den här gången?

Jo, satsar på bilden. Som i Stockholm, en fotoutställning på Fotografiska i Stockholm, succéarenan för fotokonst. Där visas, 7 juni-19 augusti, utställningen Epic Moments.

Karelins underbara fightingface

Ett exempel, den ryske brottaren Karelin och hans karaktäristiska ansiktsuttryck. Det är ett av de mest minnesvärda och klassiska OS-ögonblicken ur ett fotoperspektiv.

Samma bilder finns för övrigt på siten www.panasonicnordic.com/sharingthepassion

Den japanska elektronik- och industrijätten har varit huvudsponsor på internationell toppnivå av OS sedan 1988. Under devisen ”Sharing the passion” har Panasonics kameror, ljud- och skärmteknik möjliggjort TV-sändningar till alla världens länder.

Atleterna tar egna bilder

Inför spelen 2010 i Vancouver förstärkte företaget sin rättighet med stillbildskameror. Och inför London satsar nu Panasonic stort i Norden med dels fotoutställningen och dels ett projekt med fyra atleter från Sverige, Finland och Danmark under namnet Team Lumix.

- Vi har valt fyra fantastiska idrottare som alla har medaljchans, men som framförallt är personligheter som utstrålar den glöd och den passion som vi vill att vår OS kampanj skall förmedla, säger Olivia Enquist, nordisk kommunikations ansvarig för Panasonic.

Tanken är de fyra, Anna Lindberg (simhopp, Sverige), Anders Gustafsson (kanot, Sverige), Jarkko Kinnunen (gång, Finland) och Lotte Friis (simning, Danmark) ska ta egna bilder och ge en unik inblick i deras vardag.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Idrottens Affärer startar en egen pod. Först ut är IA:s kontroversielle krönikör Dan Persson tillsammans med chefredaktör Thomas Ejderhov. Intervjuare är Thomas Björn och ni får veta vem denne Persson är och om IA:s snabba tillväxt.

Frågan är vad SHL-klubbarna begär av sina fans? Det finns en ständigt återkommande klagan om att antalet åskådare är inte tillräckligt. I själva verket visar statistiken plus för tredje säsongen i rad.

Premiär! Här är Idrottens Affärers första digitala bilaga med en kommersiell uppdragsgivare - se själv! Med 14 artiklar om Sponsrings & Eventföreningens gala Gyllene Hjulet. Bl a med texter om bröderna Salmings betydelse för regnbågsfärgade Kiruna IF och succén Tough Viking.

Idrottens Affärer förstärker med tre medarbetare i avsikt att öka utbudet ytterligare. Nya namn för läsarna att bekanta sig med är Anders Falkirk, Jonas Arnesen och Göran Söderlund.

Marta har sett till att få ett skapligt lönepåslag under åren i Sverige. Från 17 000 kr i månaden första året till 168 000 kr under tiden i Tyresö. Varpå hon nu går med på sänkt lön i Rosengård.