Toppsponsorn tar hjälp av Karelin

En stylad fotomodell - vid namn Anna Lindberg. Skälet är att simhopperskan tillsammans med kanotisten Anders Gustafsson, finske gångaren Jarkko Kinnunen och danska simmerskan Lotte Friis ingår i internationella OS-toppsponsorn Panasonics egna trupp, Team Lumix.
Bilden av en bestämd, segerinriktad Karelin ingår i fotoutställningen.

 

Som en av de mest framträdande partners vid OS ställde sig Panasonic frågan – vad gör vi den här gången?

Jo, satsar på bilden. Som i Stockholm, en fotoutställning på Fotografiska i Stockholm, succéarenan för fotokonst. Där visas, 7 juni-19 augusti, utställningen Epic Moments.

Karelins underbara fightingface

Ett exempel, den ryske brottaren Karelin och hans karaktäristiska ansiktsuttryck. Det är ett av de mest minnesvärda och klassiska OS-ögonblicken ur ett fotoperspektiv.

Samma bilder finns för övrigt på siten www.panasonicnordic.com/sharingthepassion

Den japanska elektronik- och industrijätten har varit huvudsponsor på internationell toppnivå av OS sedan 1988. Under devisen ”Sharing the passion” har Panasonics kameror, ljud- och skärmteknik möjliggjort TV-sändningar till alla världens länder.

Atleterna tar egna bilder

Inför spelen 2010 i Vancouver förstärkte företaget sin rättighet med stillbildskameror. Och inför London satsar nu Panasonic stort i Norden med dels fotoutställningen och dels ett projekt med fyra atleter från Sverige, Finland och Danmark under namnet Team Lumix.

- Vi har valt fyra fantastiska idrottare som alla har medaljchans, men som framförallt är personligheter som utstrålar den glöd och den passion som vi vill att vår OS kampanj skall förmedla, säger Olivia Enquist, nordisk kommunikations ansvarig för Panasonic.

Tanken är de fyra, Anna Lindberg (simhopp, Sverige), Anders Gustafsson (kanot, Sverige), Jarkko Kinnunen (gång, Finland) och Lotte Friis (simning, Danmark) ska ta egna bilder och ge en unik inblick i deras vardag.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Staffan Dahl har i flera år burit på idén. Plötsligt sprang han på några andra entreprenörer och tillika finansiärer och nu växer sajten Sportway, ungdomarnas egen sportkanal.

De kommer från Afrika, Indien, Indonesien, Jordanien, Armenien och Tajikistan och de är minst av allt bortskämda. Det de 25 ungdomarna också har gemensamt är intresset för idrott och utbildning. Därför är de på Bosön.

De är vana vid att vara omskrivna. Nu byter de sida, nu blir de själva krönikörer. På det viset kommer Idrottens Affärers läsare att få ta del av deras kunskap och erfarenhet. 

Här sitter han, snabbköpsexpediten Petter Northug. Och han ser ut att trivas rätt bra. Pratar och skojar med oförberedda kunder som tycker det är charmigt med en megakändis vid kassaapparaten.

Tittarna får nya alternativ då det gäller att välja sportkanal. SBS Discoverys äger numera både Kanal 5 och Eurosport och nu presenteras en gemensam satsning med en rad kända namn.