Hammarby Fotboll storsatsar

Stor, större, störst. Hammarby Fotboll gör tillsammans med sponsringsbyrån Pack Train en storsatsning på att bli den mest attraktiva sporträttigheten i Skandinavien.

Foto: Christine Olsson / TT

För att nå målet ska klubben bli mer ett mediehus och mindre av en annonspelare. PR-byråns uppdrag innefattar allt från affärsutveckling till marknadskommunikation, heter det i ett pressmeddelande.

– Vi ska bli Skandinavien mest attraktiva sporträttighet. När vi kopplar samman Pack Train med reklambyrån IK Stockholm, som vi också har ett framgångsrikt samarbete med, så kommer vi att lyfta både befintliga och nya samarbeten till nya nivåer, säger Patrik Blomquist, marknadschef på Hammarby Fotboll.

Samarbetet med PR-byrån innebär en ökad satsning på aktiveringar tillsammans smed befintliga och nya partners, både inom samhällsnyttiga och med mer kommersiella samarbeten.

– Vi ska försöka få fotbollen, samhällsnyttan och sponsorerna att lira tillsammans under paraplyet Hammarby Fotboll. Förhoppningsvis ska vi göra Bajen till Sveriges mest spännande sporträttighet inom loppet av tre år. Förutsättningarna finns där, säger Joel Pallvik, rådgivare och medgrundare av Pack Train.

FOTNOT: Hammarbys publiksnitt på Tele 2 Arena är 23 509 personer, den högsta siffran i Skandinavien.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.