Malmötjejer spelar i unikt Afrikaställ

I byn Mvezo i Sydafrika ska Nelson Mandelas sonson, Nkosi Mandela, anlägga en fotbollsplan. Därför ska LdB FC spela i specialdesignade och Afrikainspirerade matchställ som efter matchen ska auktioneras ut på www.itsawomensworld.se

När LdB FC kommande söndag möter Linköpings FC ska Malmölaget uppträda i en exklusiv matchdress som är en del av "Star for Life", ett svenskt projekt som syftar till att bromsa utvecklingen av hiv och aids i södra Afrika.

Här har LdB FC mobiliserat kraft och startade hösten 2007 projektet "LdB FC for Life" med fotboll på schemat för tjejer på över 40 skolor i den hårt sjukdomsdrabbade provinsen KwaZulu Natal i Sydafrika.

Dessutom är 22 svenska vänföreningar engagerade i "LdB FC for Life" och de har samlat in fotbollskläder, bollar etc och allt material ska delas ut till skolor i Sydafrika.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Lagardére Unlimited Events förstärker och avslöjar samtidigt att företaget har planer på att köpa fler svenska och nordiska idrottsevenemang. Lagardére driver redan Swedish Open och Nordea Masters.

För tredje året i rad kommer racingen till publiken när STCC intar Solvalla den 5-6 september – omvandlingen från travbana till racerbana är i full gång.

De är vana vid att vara omskrivna. Nu byter de sida, nu blir de själva krönikörer. På det viset kommer Idrottens Affärers läsare att få ta del av deras kunskap och erfarenhet. 

Här sitter han, snabbköpsexpediten Petter Northug. Och han ser ut att trivas rätt bra. Pratar och skojar med oförberedda kunder som tycker det är charmigt med en megakändis vid kassaapparaten.

Tittarna får nya alternativ då det gäller att välja sportkanal. SBS Discoverys äger numera både Kanal 5 och Eurosport och nu presenteras en gemensam satsning med en rad kända namn.