Sebastian Larsson i spektakulär reklamfilm

Sebastian Larssons lönekonto för reklamuppdrag blir bara större och större. Han är sedan tidigare mycket engagerad av Pepsi i den globala kampanjen”Football Remixed” tillsammans med bl a Lionel Messi. Dessutom är Sebastian fotomodell i Brothers lansering av nya modet.

På onsdagen var det premiär för Pepsis nya reklamfilm, där Sebastian Larsson spelar fotboll tillsammans med Lionel Messi och Didier Drogba. TV-reklamen är en del av den globala kampanjen ”Football Remixed”.

Spelar fotboll - uppe på en folkskara

Soundtracket till reklamfilmen är skapat av DJ:n Calvin Harris och Ne-Yo och låten heter ”Let’s Go”, som även är soundtracket till den globala kampanjen.

I reklamfilmen kommer några av världens största fotbollsstjärnor till en strandfestival där Calvin Harris spelar. De klättrar upp på åskådarna och spelar fotboll på den stora folkskaran genom att ”crowd-surfa”.

- Det var verkligen jätteroligt att spela in den nya Pepsi-reklamen. Jag trodde aldrig att jag skulle spela fotboll på en folkmassa och jag tror att folk kommer att undra hur vi klarade av det. Det är just det som är häftigt med Pepsi – de har alltid en rolig twist i deras kampanjer, säger Lionell Messi.

Musik och fotboll ett bra koncept

Kampanjen kommer att visas på TV 3, Kanal 5, TV6, Comedy Central och MTV från och med den 16 april 2012 till den 4 juni.

- Det är en enorm ära att få vara med i den nya Pepsi-kampanjen och en upplevelse att göra den tillsammans med spelare som Messi och Drogba, säger Sebastian Larsson.

- Vi är jättenöjda med reklamfilmen då vi tycker att den representerar vårt varumärke och budskap på ett bra sätt. Att blanda musik och fotboll är ett väldigt bra koncept, något som Sebastian Larsson och Calvin Harris visar i reklamen, säger Sofia Gullholm, Nordisk marknadschef på Pepsi.

Transfersummorna i fotbollen förvånar inte längre. Miljoner blir till miljard och inte ens det räcker. Agenterna bygger också förmögenhet. Mest framgångsrik är Mino Raiola.

Där håll-i-gånget är som mest populärt inne på Högis och där familjer tar vintersemester, där ska 20 000 samlas för O-ringen i fem dagar. Sälenfjällen väntar på att emot över 20 000 deltagare.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Det hjälper inte, trots att sponsorsatsningarna ökar i Sverige så är det chefen och vederbörandes intresse som ändå styr. Rider dottern, ja, då gynnas hästsport...

Det är fart på bingospelet i Sverige. Det ska idrottsanhängarna vara glada över. Resultat av verksamheten i Idrottens Spel generar inte mindre än 23,9 miljoner kronor till föreningarna.

Premier League och Zlatan Ibrahimovic – researrangörer och TV-bolag stortrivs. Som Kanal 5 som nu har laddat och köpt tre träningsmatcher för direktsändning.

I Västerås tömmar klubbchefen Michael Campese nervöst på ett avtal. Papperet är värt 55 miljoner kronor. Allt tack vare en tonåring som flyttade till Portugal.