Sebastian Larsson i spektakulär reklamfilm

Sebastian Larssons lönekonto för reklamuppdrag blir bara större och större. Han är sedan tidigare mycket engagerad av Pepsi i den globala kampanjen”Football Remixed” tillsammans med bl a Lionel Messi. Dessutom är Sebastian fotomodell i Brothers lansering av nya modet.

På onsdagen var det premiär för Pepsis nya reklamfilm, där Sebastian Larsson spelar fotboll tillsammans med Lionel Messi och Didier Drogba. TV-reklamen är en del av den globala kampanjen ”Football Remixed”.

Spelar fotboll - uppe på en folkskara

Soundtracket till reklamfilmen är skapat av DJ:n Calvin Harris och Ne-Yo och låten heter ”Let’s Go”, som även är soundtracket till den globala kampanjen.

I reklamfilmen kommer några av världens största fotbollsstjärnor till en strandfestival där Calvin Harris spelar. De klättrar upp på åskådarna och spelar fotboll på den stora folkskaran genom att ”crowd-surfa”.

- Det var verkligen jätteroligt att spela in den nya Pepsi-reklamen. Jag trodde aldrig att jag skulle spela fotboll på en folkmassa och jag tror att folk kommer att undra hur vi klarade av det. Det är just det som är häftigt med Pepsi – de har alltid en rolig twist i deras kampanjer, säger Lionell Messi.

Musik och fotboll ett bra koncept

Kampanjen kommer att visas på TV 3, Kanal 5, TV6, Comedy Central och MTV från och med den 16 april 2012 till den 4 juni.

- Det är en enorm ära att få vara med i den nya Pepsi-kampanjen och en upplevelse att göra den tillsammans med spelare som Messi och Drogba, säger Sebastian Larsson.

- Vi är jättenöjda med reklamfilmen då vi tycker att den representerar vårt varumärke och budskap på ett bra sätt. Att blanda musik och fotboll är ett väldigt bra koncept, något som Sebastian Larsson och Calvin Harris visar i reklamen, säger Sofia Gullholm, Nordisk marknadschef på Pepsi.

De är redan etablerade och de har en relation med åtskilliga tusen människor. När de nu går ihop i Springtime Group uppstår en jätte inom hälso- och motionsindustrin.

Hybridgräset är här, ett underlag som många är övertygad om är lösningen i framtiden och som kommer att ta död på debatten om konstgräs VS naturgräs.

Trenden har varit uppenbar och egentligen är det inget att bli förvånad över, men för första gången är det fler kvinnor än män som vill klättra, kravla, springa, stapla, fastna, svära och gå i mål.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Ola Serneke gör affärer i en rasande fart och Serneke Group expanderar stadigt. Och nu, mitt i förberedelser och genomförande av Cykel Vasan med imponerande tid, kan han presentera två stora satsningar.

Det är miljoner hit och dit, och det är räknat i euro eller pund, det är siffror så man baxnar och tycker att det borde finnas något slut. Men inte. Internationell fotboll saknar gränser i dubbel bemärkelse.