Sebastian Larsson i spektakulär reklamfilm

Sebastian Larssons lönekonto för reklamuppdrag blir bara större och större. Han är sedan tidigare mycket engagerad av Pepsi i den globala kampanjen”Football Remixed” tillsammans med bl a Lionel Messi. Dessutom är Sebastian fotomodell i Brothers lansering av nya modet.

På onsdagen var det premiär för Pepsis nya reklamfilm, där Sebastian Larsson spelar fotboll tillsammans med Lionel Messi och Didier Drogba. TV-reklamen är en del av den globala kampanjen ”Football Remixed”.

Spelar fotboll - uppe på en folkskara

Soundtracket till reklamfilmen är skapat av DJ:n Calvin Harris och Ne-Yo och låten heter ”Let’s Go”, som även är soundtracket till den globala kampanjen.

I reklamfilmen kommer några av världens största fotbollsstjärnor till en strandfestival där Calvin Harris spelar. De klättrar upp på åskådarna och spelar fotboll på den stora folkskaran genom att ”crowd-surfa”.

- Det var verkligen jätteroligt att spela in den nya Pepsi-reklamen. Jag trodde aldrig att jag skulle spela fotboll på en folkmassa och jag tror att folk kommer att undra hur vi klarade av det. Det är just det som är häftigt med Pepsi – de har alltid en rolig twist i deras kampanjer, säger Lionell Messi.

Musik och fotboll ett bra koncept

Kampanjen kommer att visas på TV 3, Kanal 5, TV6, Comedy Central och MTV från och med den 16 april 2012 till den 4 juni.

- Det är en enorm ära att få vara med i den nya Pepsi-kampanjen och en upplevelse att göra den tillsammans med spelare som Messi och Drogba, säger Sebastian Larsson.

- Vi är jättenöjda med reklamfilmen då vi tycker att den representerar vårt varumärke och budskap på ett bra sätt. Att blanda musik och fotboll är ett väldigt bra koncept, något som Sebastian Larsson och Calvin Harris visar i reklamen, säger Sofia Gullholm, Nordisk marknadschef på Pepsi.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Daniel Andersson kunde inte ens i sin vildaste fantasi föreställa sig hur arbetet skulle bli när han sa ja till att bli sportchef i Malmö FF. Han har sålt elva spelare och köpt tretton. Intäkterna är uppe i runt 285 miljoner kronor.

Björn Hamberg hade en vision. I dag efter många timmar och mycket ansträngningar börjar han se belöningen. Det som ska gynna åskådarna och fansen vid stora evenemang.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Då höjde folk på ögonbrynen. I dag betecknas det som ett ovanligt lyckat avtal. Den något avvikande sponsordealen mellan vintersportens Skistar och tennis-Båstad fortsätter.  

Det handlar om dina pengar – om och när du spelar, dina eventuella vinster och förluster, och om inte annat, hur mycket pengar som kommer idrotten till godo. En spelreform berör mer än vad vi inser. Här debatterar ATG och BOS, Branschföreningen för onlinespel, på IA.

MTG har ägt NHL-rättigheterna sedan 2009 och har nu förnyat en avtalsperiod fram till och med 2021. Uppgörelsen omfattar även World Cup 2016.

Här hemma åker pappa Glenn Hysén ur Mästarnas mästare. Grabben, alltså Tobias, åker också, men inte hem utan han stannar i Kina. Och medan Glenn skrapar Triss-lott skriver Tobias på ett kontrakt som ska ge 28 miljoner.