Sebastian Larsson i spektakulär reklamfilm

Sebastian Larssons lönekonto för reklamuppdrag blir bara större och större. Han är sedan tidigare mycket engagerad av Pepsi i den globala kampanjen”Football Remixed” tillsammans med bl a Lionel Messi. Dessutom är Sebastian fotomodell i Brothers lansering av nya modet.

På onsdagen var det premiär för Pepsis nya reklamfilm, där Sebastian Larsson spelar fotboll tillsammans med Lionel Messi och Didier Drogba. TV-reklamen är en del av den globala kampanjen ”Football Remixed”.

Spelar fotboll - uppe på en folkskara

Soundtracket till reklamfilmen är skapat av DJ:n Calvin Harris och Ne-Yo och låten heter ”Let’s Go”, som även är soundtracket till den globala kampanjen.

I reklamfilmen kommer några av världens största fotbollsstjärnor till en strandfestival där Calvin Harris spelar. De klättrar upp på åskådarna och spelar fotboll på den stora folkskaran genom att ”crowd-surfa”.

- Det var verkligen jätteroligt att spela in den nya Pepsi-reklamen. Jag trodde aldrig att jag skulle spela fotboll på en folkmassa och jag tror att folk kommer att undra hur vi klarade av det. Det är just det som är häftigt med Pepsi – de har alltid en rolig twist i deras kampanjer, säger Lionell Messi.

Musik och fotboll ett bra koncept

Kampanjen kommer att visas på TV 3, Kanal 5, TV6, Comedy Central och MTV från och med den 16 april 2012 till den 4 juni.

- Det är en enorm ära att få vara med i den nya Pepsi-kampanjen och en upplevelse att göra den tillsammans med spelare som Messi och Drogba, säger Sebastian Larsson.

- Vi är jättenöjda med reklamfilmen då vi tycker att den representerar vårt varumärke och budskap på ett bra sätt. Att blanda musik och fotboll är ett väldigt bra koncept, något som Sebastian Larsson och Calvin Harris visar i reklamen, säger Sofia Gullholm, Nordisk marknadschef på Pepsi.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Lagardére Unlimited Events förstärker och avslöjar samtidigt att företaget har planer på att köpa fler svenska och nordiska idrottsevenemang. Lagardére driver redan Swedish Open och Nordea Masters.

För tredje året i rad kommer racingen till publiken när STCC intar Solvalla den 5-6 september – omvandlingen från travbana till racerbana är i full gång.

De är vana vid att vara omskrivna. Nu byter de sida, nu blir de själva krönikörer. På det viset kommer Idrottens Affärers läsare att få ta del av deras kunskap och erfarenhet. 

Här sitter han, snabbköpsexpediten Petter Northug. Och han ser ut att trivas rätt bra. Pratar och skojar med oförberedda kunder som tycker det är charmigt med en megakändis vid kassaapparaten.

Tittarna får nya alternativ då det gäller att välja sportkanal. SBS Discoverys äger numera både Kanal 5 och Eurosport och nu presenteras en gemensam satsning med en rad kända namn.