Sebastian Larsson i spektakulär reklamfilm

Sebastian Larssons lönekonto för reklamuppdrag blir bara större och större. Han är sedan tidigare mycket engagerad av Pepsi i den globala kampanjen”Football Remixed” tillsammans med bl a Lionel Messi. Dessutom är Sebastian fotomodell i Brothers lansering av nya modet.

På onsdagen var det premiär för Pepsis nya reklamfilm, där Sebastian Larsson spelar fotboll tillsammans med Lionel Messi och Didier Drogba. TV-reklamen är en del av den globala kampanjen ”Football Remixed”.

Spelar fotboll - uppe på en folkskara

Soundtracket till reklamfilmen är skapat av DJ:n Calvin Harris och Ne-Yo och låten heter ”Let’s Go”, som även är soundtracket till den globala kampanjen.

I reklamfilmen kommer några av världens största fotbollsstjärnor till en strandfestival där Calvin Harris spelar. De klättrar upp på åskådarna och spelar fotboll på den stora folkskaran genom att ”crowd-surfa”.

- Det var verkligen jätteroligt att spela in den nya Pepsi-reklamen. Jag trodde aldrig att jag skulle spela fotboll på en folkmassa och jag tror att folk kommer att undra hur vi klarade av det. Det är just det som är häftigt med Pepsi – de har alltid en rolig twist i deras kampanjer, säger Lionell Messi.

Musik och fotboll ett bra koncept

Kampanjen kommer att visas på TV 3, Kanal 5, TV6, Comedy Central och MTV från och med den 16 april 2012 till den 4 juni.

- Det är en enorm ära att få vara med i den nya Pepsi-kampanjen och en upplevelse att göra den tillsammans med spelare som Messi och Drogba, säger Sebastian Larsson.

- Vi är jättenöjda med reklamfilmen då vi tycker att den representerar vårt varumärke och budskap på ett bra sätt. Att blanda musik och fotboll är ett väldigt bra koncept, något som Sebastian Larsson och Calvin Harris visar i reklamen, säger Sofia Gullholm, Nordisk marknadschef på Pepsi.

Fotbollsstjärnan Klas Ingesson avled den 29 oktober 2014 av cancer. Fastigheten Björkefall där familjen bodde är på 900 hektar. Miljardären Gustaf Douglas bjöd 101 miljoner kronor men fick nobben.

Om du har förhoppningar att se fotbollslandslagets play off-match på Friends får du lov att agera omgående. Intresset är större än någonsin och biljetterna går åt som smör i solsken.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

AIK Fotbolls huvudsponsor Åbros logotyp har blivit allt svårare att tyda i de senaste matcherna. Det är inte annat än helt avsiktligt. Nu avslöjar klubben anledningen till det bleka trycket: Genomskinligheten av Åbro-logotypen markerar avslutet på det 23 år långa samarbetet.

Folkspel har gjort höstens värvning. Sportkrönikören Jennifer Wegerup har inlett ett samarbete med Folkspel och därmed blir hennes texter också publicerade här på idrottens Affärer. Hon ska från och med i dag skriva krönikor om de eldsjälar som finns därute i föreningslivet, om allas rätt till idrott och motion, om dem om gör så mycket gott i det tysta.

Sporträttighetsbolaget Spring Media har slutit ett exklusivt representationsavtal med Elitspeedway Sverige ESS och Svenska Motorcykel och snöskoterförbundet Svemo för Elitserien i speedway.

Premier League, med alla spelaraffärer och silly Season fascinerar många, inte minst fans och journalister. Men nu nu kan det bli ändring och helt andra villkor.