Anders Selling blir ny vd för Vasaloppet

Styrelserna för Vasaloppsföreningen Sälen-Mora och Vasaloppets Marknads AB har utsett Morabördige Anders Selling till ny VD. Anders med familj bor i Uddevalla, är 47 år, civilekonom och arbetar i eget företag som konsult inom affärs- och organisationsutveckling.
Anders Selling är Vasaloppets nye vd. Han tar över efter Jonas Bauer som börjar inom Skistar-koncernen.

 

Han är sedan 2010 ordförande i IFK Mora Alpina klubb och känner därför mycket väl till Vasaloppet och har en stark förankring i bygden.

- Jag är mycket hedrad över att ha fått jobbet som VD för Vasaloppet. Jag och familjen ser mycket fram emot att få återvända till Mora. Tillsammans med övriga organisationen ska jag fortsätta att vårda Vasaloppets starka varumärke och vidareutveckla VasaloppsArenan och arrangemangen, säger den nytillsatte VD, Anders Selling.

Det var många personer med bra bakgrund och erfarenhet som sökte jobbet som VD för Vasaloppet.

- Vi är mycket nöjda med att presentera Anders Selling som ny VD. Han har en gedigen erfarenhet av ledarskap, affärsutveckling och ideellt arbete som blir till nytta för Vasaloppets omfattande verksamhet och utveckling, säger ordförandena i Vasaloppsföreningen Sälen-Mora Ulf Hållmarker och Vasaloppets Marknads AB Sven von Holst, i en gemensam kommentar.

Anders kommer redan under augusti att börja arbeta för Vasaloppet och inom kort att flytta till Mora.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Timrå IK undkommer de ekonomiska hårdslipade käftarna. Klubben går inte konkurs, det var budskapet när klubbdirektören Lars Nolander och kommunalrådet Ewa Lindstrand kallade till presskonferens på torsdagen.

Allsvenskan och Superettan rustar sina arenor för en dryg miljard de kommande åren. Störst satsningen sker i Helsingborg, för drygt 400 miljoner kronor ska Olympia bli som ny.

Så här såg det ut vid målgången 2006. Den 21-28 juni går årets Volvo Ocean Race i mål i Göteborg – med Svenska Mässan och Gothia Tower som huvudpartner och en mässyta stor som en fotbollsplan.

Ken Olofsson är journalisten, författaren och TV-reportern som älskar människor och att berätta om dem. Den starkaste historien av alla kom att handla om honom själv och hans Marinas bortgång. 

I dag publiceras första kapitlet, av tre, om idrottskändisar som har mött samma öde.

Prioritet Finans ville ha ett prestationsbaserat sponsorskap – och en storsatsning på ungdomar och integration. När det blev tummen ned från IFK Göteborg valde stjärnsponsorn att tacka för sig.

Mer pengar till fler talanger och på sikt fler framgångar för Sverige. Det var en dröm som återkom hos Stefan Lindeberg, SOK:s ordförande, och lösningen var ett lotteri. Nu har idén blivit verklig.

Sportchefen Per Yng och kollegorna på SVT-sporten hjular till jobbet varje dag. Skälet är att de skriver det ena rättighetsavtalet bättre än det andra.

Marta har sett till att få ett skapligt lönepåslag under åren i Sverige. Från 17 000 kr i månaden första året till 168 000 kr under tiden i Tyresö. Varpå hon nu går med på sänkt lön i Rosengård.