""Sponsorerna är konservativa""
200 000 kronor är allt vad föreningen under den här säsongen fått i sponsorstöd. Då handlar det mest om pengar från enskilda privatpersoner.
- Inget lag har nåt större framgångar på två säsonger.
Ekonomiskt har säsongen var torftig. Men under den senaste månaden har dock uppmärksamheten förstorats runt invandrarlaget från Rinkeby.
- Sedan vi gick ut och sade att vi måste dra oss ur har vi fått lite samtal. Nu pratar vi åtminstone med några stora företag.
- Jag tror att det finns en försiktighet på grund av den multikulturella sammansättningen i klubben. Det verkar vara en konservativ bransch.
- Många vill nog inte ha oss kvar, säger han och syftar bland annat på att tävlingsutskottet gick emot lagets önskemål att slippa en viss domare.
Reklambyrån Acne Creative har engagerat sig i Rinkebys problem.
- Vårt mål är att Akropol ska bli det mest attraktiva laget i Sverige, säger vd Victor Press.
Reklambyrån har startat kampanjen Fånga Bollen i syfte att hjälpa klubben att dra in pengar. Företaget har bildat ett team av samarbetspartners och strävar efter att utveckla en paketering av basketlaget.
- För oss är det här viktigt av två anledningar. Dels får vi möjlighet att göra något som känns meningsfullt, dels är det viktigt för oss att visa att den sponsor vi hittar kan få kommersiell framgång genom att sponsra Akropol.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.