Sponsorkontrakt sporrar Helena Lundbäck

Sko- och konfektionsföretaget Mountain Horse har slutit ett sponsoravtal med svensk ridsports stjärna, Helena Lundbäck. Hon ska få en aktiv roll i företaget, och ska jobba både med PR och produktutveckling.

- Jag har alltid gillat Mountain Horse:s skor så det känns jättekul att inleda ett samarbete med dem. Dessutom ska det bli spännande att få vara bollplank kring nya produkter, säger Helena Lundbäck.

Sponsoravtalet innebär bland annat att Helena ska använda företagets sko- och stövelkollektioner på tävlingsbanan och medverka i PR-aktiviteter utanför tävlingsbanan.

- Helena är en modemedveten, hårt arbetande elitidrottare med känsla för detaljer, vilket stämmer perfekt in på vår filosofi. Dessutom syns Helena mycket både i Sverige och internationellt, säger Lars Sjöswärd, som grundade Mountain Horse 1988.

Helena får regelbundet propåer från företag som vill förknippas med henne. Att valet föll på Mountain Horse handlar framför allt om att produkterna håller hög kvalitet och har en mängd genomtänkta detaljer som gör skillnad.

- Om man ska kunna prestera på topp, måste allt stämma. Därför är jag väldigt kräsen när jag väljer stövlar och kläder. Det ska vara snyggt och måste hålla hög kvalitet, säger Helena Lundbäck.
Mountain Horse är ett svenskt familjeföretag som grundades 1988. De egenutvecklade produkterna i form av ridkonfektion och skor designas vid huvudkontoret i halländska Vallda.

Företaget är representerat i Europa, USA, Canada, Japan, Australien och Nya Zeeland. Totalt finns ca 150 produkter i Mountain Horse sortiment. Företaget säljer årligen cirka 600 000 artiklar världen över.

 

AIK Bandyförening och SvartGul Bandy utreder just nu av Skatteverket. Det handlar om från vilket konto spelarnas och ledarnas löner har kommit. ”Jag har hela tiden tyckt att det är fel eftersom det inte är SvartGul Bandy som betalat ut lönerna utan att det är föreningen som har gjort det”, säger Ingemar Andreasson, handläggare på Skatteverket, till SVT Sport.

Åbytravet byter vd.Johan F Lundberg får lämna sin roll och ersättare blir förre vd:n Kenneth Thollström. 

– Efter flera år av tunga investeringar måste vi ta ett steg framåt och lägga ökat fokus på lönsamhet och förbättrade intäkter, säger ordföranden Fredrik Tenfält. 

SKF fortsätter som huvudpartner till Gothia Cup. Det nya avtalet sträcker sig till 2022 och parterna tittar nu på hur de kan utveckla det nära samarbetet som byggts upp under många år. Högt upp på önskelistan: en utbyggnad av SKF Arena på Heden till nästa sommar.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”  The same procedure as last…”. Det passar sannerligen in på rättighetsföretaget ISP Sportunder de här dagarna. Lagom som de nya avtalen för SHE, damhandbollen, hade avslöjats kom nästa presentation. ISP har snickrat ihop en överenskommelse mellan Kopparbergs/Göteborg FC och Prioritet Finans.

Svenska sporträttighetsagenturen Spring Media har inlett ett samarbete med Red Bee för att lansera Wnited /juːˈnaɪtɪd/– världens första globala streamingtjänst tillägnad damfotboll. Presentationen skedde på måndagen under Sportel Monaco. 

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.