Volleytjejer gör reklam för - sand

Tora Hansson och Camilla Nilsson befinner sig just nu i Shanghai för att spela årets tredje World Tour-tävling i beachvolley. Samtidigt gör de enligt ett nytt sponsoravtal - reklam för svensk sand.

Tourtävlingen i Shanghai är viktig för Tora Hansson och Camilla Nilsson i jakten på en VM-plats i Rom i mitten av juni.

- Vi har börjat säsongen bra och nu med ytterligare en miljömedveten samarbetspartner som tror på oss så är vi ytterligare motiverade, säger en glad Camilla.

Under 2010 enades Tora och Camilla om att försöka leva upp till en policy som innebär miljösmarta prioriteringar. De vill vara medvetna i valet av resor, boende, mat och - samarbetspartners.

Vad var då naturligare än ett samarbete med Sibelco Nordic AB.

- Tora och Camillas genuina miljöfokus ligger helt i linje med våra värderingar och vi ser fram emot det här samarbetet, säger Niklas Petersson hos Sibelco Nordic AB.

Koncernen Sibelco har sedan tidigare erfarenhet av beachvolley. De levererade sanden till OS i Aten 2004, de står även för sanden till VM i Rom 13-19 juni och Sibelco ser också till att sanden vid till OS i London 2012 blir bra.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Det egna kapitalet är inte större än 13,9 kronor, en försämring på 10 miljoner kronor. IFK Göteborg, tidigare svensk fotbolls flaggskepp, har hamnat i ett illavarslande läge.

Allsvenskan och Superettan rustar sina arenor för en dryg miljard de kommande åren. Störst satsningen sker i Helsingborg, för drygt 400 miljoner kronor ska Olympia bli som ny.

Anders Ericsson, Kristof Vogel Sten Söderman, Magnus Berglund, Björn Anders Larsson, Håkan Bång. Sex krönikörer i Idrottens Affärers expertpanel som synar skid-VM i Falun ur ett ekonomiskt och strategiskt perspektiv.

Det är avtalet som båda parterna är lika rädda om. Det fungerar, utbytet är bra och man vet var man har varandra och vad man vill. Det är som ett outslitligt äktenskap och i dag är Annika Bränning en del av det.

Antonia Ax:son Johnson älskar dressyr och inför möjligheterna att få fem femstjärnig tävling i Falsterbo sa hon ja till att bli en ännu mer engagerad sponsor. Hennes Axel Johnson Group satsar nu nära 1,5 miljon kronor.

I september presenterades planerna, lotteriet Klubblo skulle bli idrottens nya finansiella källa. Nu är satsningen stoppad. På hemsidan bekräftas uppgifterna.

SVT satte jublet i halsen. Efter alla lyckosamma program, som bl a Melodifestivalens fjärde deltävling och ideliga succéer med skid-SM, kom debaclet med Gothenburg Horse Show…

Marta har sett till att få ett skapligt lönepåslag under åren i Sverige. Från 17 000 kr i månaden första året till 168 000 kr under tiden i Tyresö. Varpå hon nu går med på sänkt lön i Rosengård.