Volleytjejer gör reklam för - sand

Tora Hansson och Camilla Nilsson befinner sig just nu i Shanghai för att spela årets tredje World Tour-tävling i beachvolley. Samtidigt gör de enligt ett nytt sponsoravtal - reklam för svensk sand.

Tourtävlingen i Shanghai är viktig för Tora Hansson och Camilla Nilsson i jakten på en VM-plats i Rom i mitten av juni.

- Vi har börjat säsongen bra och nu med ytterligare en miljömedveten samarbetspartner som tror på oss så är vi ytterligare motiverade, säger en glad Camilla.

Under 2010 enades Tora och Camilla om att försöka leva upp till en policy som innebär miljösmarta prioriteringar. De vill vara medvetna i valet av resor, boende, mat och - samarbetspartners.

Vad var då naturligare än ett samarbete med Sibelco Nordic AB.

- Tora och Camillas genuina miljöfokus ligger helt i linje med våra värderingar och vi ser fram emot det här samarbetet, säger Niklas Petersson hos Sibelco Nordic AB.

Koncernen Sibelco har sedan tidigare erfarenhet av beachvolley. De levererade sanden till OS i Aten 2004, de står även för sanden till VM i Rom 13-19 juni och Sibelco ser också till att sanden vid till OS i London 2012 blir bra.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Idrottens Affärer startar en egen pod. Först ut är IA:s kontroversielle krönikör Dan Persson tillsammans med chefredaktör Thomas Ejderhov. Intervjuare är Thomas Björn och ni får veta vem denne Persson är och om IA:s snabba tillväxt.

Frågan är vad SHL-klubbarna begär av sina fans? Det finns en ständigt återkommande klagan om att antalet åskådare är inte tillräckligt. I själva verket visar statistiken plus för tredje säsongen i rad.

Premiär! Här är Idrottens Affärers första digitala bilaga med en kommersiell uppdragsgivare - se själv! Med 14 artiklar om Sponsrings & Eventföreningens gala Gyllene Hjulet. Bl a med texter om bröderna Salmings betydelse för regnbågsfärgade Kiruna IF och succén Tough Viking.

Idrottens Affärer förstärker med tre medarbetare i avsikt att öka utbudet ytterligare. Nya namn för läsarna att bekanta sig med är Anders Falkirk, Jonas Arnesen och Göran Söderlund.

Marta har sett till att få ett skapligt lönepåslag under åren i Sverige. Från 17 000 kr i månaden första året till 168 000 kr under tiden i Tyresö. Varpå hon nu går med på sänkt lön i Rosengård.