Volleytjejer gör reklam för - sand

Tora Hansson och Camilla Nilsson befinner sig just nu i Shanghai för att spela årets tredje World Tour-tävling i beachvolley. Samtidigt gör de enligt ett nytt sponsoravtal - reklam för svensk sand.

Tourtävlingen i Shanghai är viktig för Tora Hansson och Camilla Nilsson i jakten på en VM-plats i Rom i mitten av juni.

- Vi har börjat säsongen bra och nu med ytterligare en miljömedveten samarbetspartner som tror på oss så är vi ytterligare motiverade, säger en glad Camilla.

Under 2010 enades Tora och Camilla om att försöka leva upp till en policy som innebär miljösmarta prioriteringar. De vill vara medvetna i valet av resor, boende, mat och - samarbetspartners.

Vad var då naturligare än ett samarbete med Sibelco Nordic AB.

- Tora och Camillas genuina miljöfokus ligger helt i linje med våra värderingar och vi ser fram emot det här samarbetet, säger Niklas Petersson hos Sibelco Nordic AB.

Koncernen Sibelco har sedan tidigare erfarenhet av beachvolley. De levererade sanden till OS i Aten 2004, de står även för sanden till VM i Rom 13-19 juni och Sibelco ser också till att sanden vid till OS i London 2012 blir bra.

Stefan ’Abbe’ Albrechtson har en tår i ögat när han slår ut med handen i en välkomnande gest vid Partille Arena, ny, vacker och ståtlig. Det blev ändå en hall, så efterlängtad och så fulländad.

SM-veckan har fler vinnare än de som presterar på arenorna. Senast i Norrköping räknades 100 000 besökare in och på sista raden står det – 61 miljoner kronor i turistekonomisk omsättning.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Ola Serneke gör affärer i en rasande fart och Serneke Group expanderar stadigt. Och nu, mitt i förberedelser och genomförande av Cykel Vasan med imponerande tid, kan han presentera två stora satsningar.

Det är miljoner hit och dit, och det är räknat i euro eller pund, det är siffror så man baxnar och tycker att det borde finnas något slut. Men inte. Internationell fotboll saknar gränser i dubbel bemärkelse.