Volleytjejer gör reklam för - sand
Tourtävlingen i Shanghai är viktig för Tora Hansson och Camilla Nilsson i jakten på en VM-plats i Rom i mitten av juni.
- Vi har börjat säsongen bra och nu med ytterligare en miljömedveten samarbetspartner som tror på oss så är vi ytterligare motiverade, säger en glad Camilla.
Under 2010 enades Tora och Camilla om att försöka leva upp till en policy som innebär miljösmarta prioriteringar. De vill vara medvetna i valet av resor, boende, mat och - samarbetspartners.
Vad var då naturligare än ett samarbete med Sibelco Nordic AB.
- Tora och Camillas genuina miljöfokus ligger helt i linje med våra värderingar och vi ser fram emot det här samarbetet, säger Niklas Petersson hos Sibelco Nordic AB.
Koncernen Sibelco har sedan tidigare erfarenhet av beachvolley. De levererade sanden till OS i Aten 2004, de står även för sanden till VM i Rom 13-19 juni och Sibelco ser också till att sanden vid till OS i London 2012 blir bra.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.