Tiger Woods sparkas som affischnamn
När spelarna lagom laddar inför PGA-mästerskapen i Georgia går Tag Heuer ut med ett pressmeddelande.
"Vi önskar honom lycka till..."
"Vi är övertygade om att Tiger så småningom kommer att återfå fullt förtroende hos allmänheten, och att hans enorma talang och mental styrka kommer att hjälpa honom att övervinna sina svårigheter" säger Tag Heuers vd Jean-Christophe Babin i ett uttalande och fortsätter:
"Vi önskar Tiger all lycka för framtiden ansträngningar golf, med nya affärspartners, och i hans privatliv."
Företaget har beslutat att upphöra med sponsoravtalet och det sker alltså bara några dagar före en stortävling. Det är också anmärkningsvärt med tanke på att Tag Heuer stod bakom Woods när alla kvinnoaffärer blev kända och andra sponsorer försvann.
Stödjer ändå Woods fond
Det schweiziska klockföretaget har backat upp stjärnan i tio år, men tycker nu att det får vara nog.
Tag Heuer ska ändå fotsätta att stödja Woods välgörenhetsfond via en försäljning av en klocka som han har utformat.
Woods har tidigare förlorat sponsorer som Gillette, Gatorade, Accenture, AT & T och Golf Digest. Enligt uppgift har det kostat honom 25 miljoner dollar.
Helt andra förutsättningar
Andra stora sponsorer, bland annat Nike och EA Sports, har valt att fortsätta sina sponsorskap.
PGA-mästerskapen som inleds i helgen i Georgia, har Woods vunnit fyra gånger.
Men förutsättningarna den här gången är helt annorlunda. Han har inte vunnit en enda tävling på drygt ett och ett halvt år. Därtill har han brottats med en skada och bytt både caddie och sving.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.