Sponsringsbyrå arbetar med Operan

Sponsringsbyrån S & B med många uppdrag inom idrott har börjat jobba med Kungliga Operan. Syftet är att utveckla Operans varumärke, nå nya målgrupper och hitta hittills outnyttjade affärsmöjligheter.

En ny sponsorstrategi har tagits fram i samarbete med sponsringsbyrån S & B. I det fortsatta införsäljningsarbetet av det nya erbjudandet samarbetar Operan med rättighetsbolaget RightSmart som har erfarenhet att skapa och sälja konceptuella lösningar till företag.

Bakom företagen står Niklas Olovzon och Daniel Hegborn som startade S&B och nu inleder ett samarbete med Magnus Roos, tidigare Cancerfondens förre sponsorchef, i nya RightSmart.

Sponsorstrategin för Operan omfattar en ny kommersiell plattform, ett antal kommunikativa teman, konkreta projekt och en kreativ paketering.

Exempel på projekt är aktiviteter riktade mot barn och ungdom, digitala direktsändningar runt om i landet, förbättrade möjligheter för människor att komma till operahuset eller att Operan dyker upp på nya platser.  

- Från Operans sida vill vi som kulturinstitution bryta ny mark i sättet att arbeta för utökat samarbete med näringslivet.  Vi vill vara en föregångare inom samarbeten mellan kultur och näringsliv där båda parter vill varandras bästa.

- Sponsringssamarbeten är ett mycket attraktivt sätt för oss att nå fler människor med våra konstformer, säger Operans marknads- och försäljningschef Malin Forkman.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Hur mycket pengar är i omlopp och vem tjänar mest? Sporting Intelligence har försökt kartlägga idrottsvärldens löner och kommit till slutsatsen att Zlatan Ibrahimovic är den femte högst avlönade idrottsmannen.

5 miljoner skulle krävas, utöver andra förpliktelser, för att renovera Malmö Stadion och då skulle Usain Bolt komma. Men parterna är oförenliga och nu har Bolt avbokat flygbiljetterna.

Allt fler kommunalråd upptäcker det efter att ha räknat. Att SM-veckan kan ge det lokala näringslivet många miljoner i intäkter. Det finns flera goda exempel på det.

”De första flaskorna köpte jag 1991 under ett besök i Frankrike, det blev ett sätt att lindra stressen”. Så förklarar Alex Ferguson sin stora vinkollektion som han nu säljer – för runt 33 miljoner.

Tobias Hysén betraktas som allsvenskans bäste spelare och har varit ständigt omgiven av proffsrykten. Nu talar allt för en flytt – och då framkommer tydligt hur prisnivån är förändrad.

I dag har SVT, TV4 och UEFA, det europeiska fotbollförbundet, skrivit på avtalet om EM i fotboll för damer 2017, Euro 17, alltså damernas EM. Överenskommelsen innebär att kanalerna åter delar på sändningsrättigheterna.