Sponsringsbyrå arbetar med Operan

Sponsringsbyrån S & B med många uppdrag inom idrott har börjat jobba med Kungliga Operan. Syftet är att utveckla Operans varumärke, nå nya målgrupper och hitta hittills outnyttjade affärsmöjligheter.

En ny sponsorstrategi har tagits fram i samarbete med sponsringsbyrån S & B. I det fortsatta införsäljningsarbetet av det nya erbjudandet samarbetar Operan med rättighetsbolaget RightSmart som har erfarenhet att skapa och sälja konceptuella lösningar till företag.

Bakom företagen står Niklas Olovzon och Daniel Hegborn som startade S&B och nu inleder ett samarbete med Magnus Roos, tidigare Cancerfondens förre sponsorchef, i nya RightSmart.

Sponsorstrategin för Operan omfattar en ny kommersiell plattform, ett antal kommunikativa teman, konkreta projekt och en kreativ paketering.

Exempel på projekt är aktiviteter riktade mot barn och ungdom, digitala direktsändningar runt om i landet, förbättrade möjligheter för människor att komma till operahuset eller att Operan dyker upp på nya platser.  

- Från Operans sida vill vi som kulturinstitution bryta ny mark i sättet att arbeta för utökat samarbete med näringslivet.  Vi vill vara en föregångare inom samarbeten mellan kultur och näringsliv där båda parter vill varandras bästa.

- Sponsringssamarbeten är ett mycket attraktivt sätt för oss att nå fler människor med våra konstformer, säger Operans marknads- och försäljningschef Malin Forkman.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Inget annat idrottsförbund gör större än affärer just nu än Svenska Golfförbundet. Medieverksamheten är såld till Egmont. Nästa stora avtal gäller försäljningen av förbundets stora kanslihus och då rör det sig om åtskilliga miljoner.

Det tog några timmar. Sedan backade ASICS Stockholm Marathon och insåg hur fel det blev. Det fanns inget annat att göra än en pudel. Nu gäller prispengar alla och oavsett allt.

Sponsring och event växer så det knakar – och mest växer idrottssponsringen. Om detta berättar Niklas Birgetz och Cecilia Perlind i senaste avsnittet av IA-Podden.

Fem dagar in på den sjätte etappen av Volvo Ocean Race, mellan Itajai i Brasilien och Newport, USA, nådde svenskbåten Team SCA en punkt på Atlanten som innebar att den svenska tjejbåten fullbordat ett helt varv runt jorden.

Han får gärna slå en signal, ja, han får gärna återkomma om han vill. Pierre Jonsson är han som kontaktar människor och berättar de har blivit miljonärer. Han har rollen att vara vinnarambassadör.

Det blir mycket fotboll med Barcelona i TV framöver. Och vem önskar inte det? Världens kanske bästa lag ska spela seriematcher via TV4 och nu har SBS Discovery säkrat Barcelonas matcher i Copa del Rey och dessutom även dubbelmötet i den spanska supercupen.

Här hemma åker pappa Glenn Hysén ur Mästarnas mästare. Grabben, alltså Tobias, åker också, men inte hem utan han stannar i Kina. Och medan Glenn skrapar Triss-lott skriver Tobias på ett kontrakt som ska ge 28 miljoner.