Sponsringsbyrå arbetar med Operan

Sponsringsbyrån S & B med många uppdrag inom idrott har börjat jobba med Kungliga Operan. Syftet är att utveckla Operans varumärke, nå nya målgrupper och hitta hittills outnyttjade affärsmöjligheter.

En ny sponsorstrategi har tagits fram i samarbete med sponsringsbyrån S & B. I det fortsatta införsäljningsarbetet av det nya erbjudandet samarbetar Operan med rättighetsbolaget RightSmart som har erfarenhet att skapa och sälja konceptuella lösningar till företag.

Bakom företagen står Niklas Olovzon och Daniel Hegborn som startade S&B och nu inleder ett samarbete med Magnus Roos, tidigare Cancerfondens förre sponsorchef, i nya RightSmart.

Sponsorstrategin för Operan omfattar en ny kommersiell plattform, ett antal kommunikativa teman, konkreta projekt och en kreativ paketering.

Exempel på projekt är aktiviteter riktade mot barn och ungdom, digitala direktsändningar runt om i landet, förbättrade möjligheter för människor att komma till operahuset eller att Operan dyker upp på nya platser.  

- Från Operans sida vill vi som kulturinstitution bryta ny mark i sättet att arbeta för utökat samarbete med näringslivet.  Vi vill vara en föregångare inom samarbeten mellan kultur och näringsliv där båda parter vill varandras bästa.

- Sponsringssamarbeten är ett mycket attraktivt sätt för oss att nå fler människor med våra konstformer, säger Operans marknads- och försäljningschef Malin Forkman.

Percy Nilsson krävde att Hugo Stenbeck skulle sälja en del av sitt aktieinnehav i Malmö Redhawks. Det var förutsättningen för att Percy skulle gå in med nya pengar i klubben. Miljardären Stenbeck lydde.

Nu hyllades de igen, våra svenska idrottshjältar 2017! Och hyllningen skedde traditionsenligt med pompa och ståt på Idrottsgalan. Liksom förra året är det Kristin Kaspersen som med trygg hand leder galan i Globen, där 2 400 middagsgäster sitter på första parkett.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

När sponsorprojektet Prispallen sammanställer idrottsåret 2017 kan simmerskan Sarah Sjöström (8 individuella pallplatser) och Parasportförbundet (46 pallplatser) titulera sig som mest framgångsrika. Varje plats är värd 10 000 kr, pengar som Svenska Spel står för.

Motorn i den svenska hästnäringen riskerar att stanna. Det ligger nu i regeringens, främst Ardalan Shekarabis händer, att se till att en efterlängtad reform av spelpolitiken säkrar en rättvis finansiering av trav- och galoppsporternas grundläggande infrastruktur som anläggningar och tävlingskostnader samt de breda satsningar inom hästsektorn som idag finansieras via ATG.

Sportway direktsänder 1 100 matcher från Nordens största inomhuscup i fotboll – S:t Cupen i Tyresö. – Det är ett genombrott för vår nya kostnadseffektiva produktionslösning, säger Johan Hedblom på Sportway.

Premier League, med alla spelaraffärer och silly Season fascinerar många, inte minst fans och journalister. Men nu nu kan det bli ändring och helt andra villkor.