Sponsringsbyrå arbetar med Operan

Sponsringsbyrån S & B med många uppdrag inom idrott har börjat jobba med Kungliga Operan. Syftet är att utveckla Operans varumärke, nå nya målgrupper och hitta hittills outnyttjade affärsmöjligheter.

En ny sponsorstrategi har tagits fram i samarbete med sponsringsbyrån S & B. I det fortsatta införsäljningsarbetet av det nya erbjudandet samarbetar Operan med rättighetsbolaget RightSmart som har erfarenhet att skapa och sälja konceptuella lösningar till företag.

Bakom företagen står Niklas Olovzon och Daniel Hegborn som startade S&B och nu inleder ett samarbete med Magnus Roos, tidigare Cancerfondens förre sponsorchef, i nya RightSmart.

Sponsorstrategin för Operan omfattar en ny kommersiell plattform, ett antal kommunikativa teman, konkreta projekt och en kreativ paketering.

Exempel på projekt är aktiviteter riktade mot barn och ungdom, digitala direktsändningar runt om i landet, förbättrade möjligheter för människor att komma till operahuset eller att Operan dyker upp på nya platser.  

- Från Operans sida vill vi som kulturinstitution bryta ny mark i sättet att arbeta för utökat samarbete med näringslivet.  Vi vill vara en föregångare inom samarbeten mellan kultur och näringsliv där båda parter vill varandras bästa.

- Sponsringssamarbeten är ett mycket attraktivt sätt för oss att nå fler människor med våra konstformer, säger Operans marknads- och försäljningschef Malin Forkman.

Transfersummorna i fotbollen förvånar inte längre. Miljoner blir till miljard och inte ens det räcker. Agenterna bygger också förmögenhet. Mest framgångsrik är Mino Raiola.

Där håll-i-gånget är som mest populärt inne på Högis och där familjer tar vintersemester, där ska 20 000 samlas för O-ringen i fem dagar. Sälenfjällen väntar på att emot över 20 000 deltagare.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Det hjälper inte, trots att sponsorsatsningarna ökar i Sverige så är det chefen och vederbörandes intresse som ändå styr. Rider dottern, ja, då gynnas hästsport...

Det är fart på bingospelet i Sverige. Det ska idrottsanhängarna vara glada över. Resultat av verksamheten i Idrottens Spel generar inte mindre än 23,9 miljoner kronor till föreningarna.

Premier League och Zlatan Ibrahimovic – researrangörer och TV-bolag stortrivs. Som Kanal 5 som nu har laddat och köpt tre träningsmatcher för direktsändning.

I Västerås tömmar klubbchefen Michael Campese nervöst på ett avtal. Papperet är värt 55 miljoner kronor. Allt tack vare en tonåring som flyttade till Portugal.