Sponsringsbyrå arbetar med Operan

Sponsringsbyrån S & B med många uppdrag inom idrott har börjat jobba med Kungliga Operan. Syftet är att utveckla Operans varumärke, nå nya målgrupper och hitta hittills outnyttjade affärsmöjligheter.

En ny sponsorstrategi har tagits fram i samarbete med sponsringsbyrån S & B. I det fortsatta införsäljningsarbetet av det nya erbjudandet samarbetar Operan med rättighetsbolaget RightSmart som har erfarenhet att skapa och sälja konceptuella lösningar till företag.

Bakom företagen står Niklas Olovzon och Daniel Hegborn som startade S&B och nu inleder ett samarbete med Magnus Roos, tidigare Cancerfondens förre sponsorchef, i nya RightSmart.

Sponsorstrategin för Operan omfattar en ny kommersiell plattform, ett antal kommunikativa teman, konkreta projekt och en kreativ paketering.

Exempel på projekt är aktiviteter riktade mot barn och ungdom, digitala direktsändningar runt om i landet, förbättrade möjligheter för människor att komma till operahuset eller att Operan dyker upp på nya platser.  

- Från Operans sida vill vi som kulturinstitution bryta ny mark i sättet att arbeta för utökat samarbete med näringslivet.  Vi vill vara en föregångare inom samarbeten mellan kultur och näringsliv där båda parter vill varandras bästa.

- Sponsringssamarbeten är ett mycket attraktivt sätt för oss att nå fler människor med våra konstformer, säger Operans marknads- och försäljningschef Malin Forkman.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Hoppet om en nationell strategi för idrottsevenemang ökar. På torsdagen kom idrottsminister Gabriel Wikström och näringsminister Mikael Damberg till Falun för att träffa samordningsgruppen för internationella evenemang.

Allsvenskan och Superettan rustar sina arenor för en dryg miljard de kommande åren. Störst satsningen sker i Helsingborg, för drygt 400 miljoner kronor ska Olympia bli som ny.

Nu tycks det stå klart – fotboll-VM 2022 flyttas till en så annorlunda tidpunkt som november/december och dessutom ska turneringen förkortas. Det är enda lösningen för att mästerskapet ska kunna genomföras i Qatar.

Det är avtalet som båda parterna är lika rädda om. Det fungerar, utbytet är bra och man vet var man har varandra och vad man vill. Det är som ett outslitligt äktenskap och i dag är Annika Bränning en del av det.

Antonia Ax:son Johnson älskar dressyr och inför möjligheterna att få fem femstjärnig tävling i Falsterbo sa hon ja till att bli en ännu mer engagerad sponsor. Hennes Axel Johnson Group satsar nu nära 1,5 miljon kronor.

I september presenterades planerna, lotteriet Klubblo skulle bli idrottens nya finansiella källa. Nu är satsningen stoppad. På hemsidan bekräftas uppgifterna.

Med Malmö FF och Hammarby som lockar och skapar extra intresse är vinden på väg att vända för svensk fotboll. Nu kommer nästa glädjebesked – ett nytt TV-avtal ska ge klubbarna ännu mer pengar.

Marta har sett till att få ett skapligt lönepåslag under åren i Sverige. Från 17 000 kr i månaden första året till 168 000 kr under tiden i Tyresö. Varpå hon nu går med på sänkt lön i Rosengård.