Premier League-erbjudande kritiseras av KO

Konsumentverket, KO, menar att Canal Digital vilseleder kunderna, genom att locka med Premier League. Trots att bolaget inte har tillgång till TV-matcherna från i höst fortsätter marknadsföringen. Nu riktar KO kritik mot det Telenor-ägda bolaget.

Canal Digital har samarbetat med Canal + i flera år och fått tillgång till Premier League. Ett starkt om inte det starkaste argumentet för att attrahera konsumenter.

Men för bara en månad sedan blev det klart att Canal+ tappar den engelska ligafotbollen. Därmed måste tittarna vända sig till Viasat om de vill se Premier League i fortsättningen.

Nu anser Konsumentverket att Canal Digital vilseleder konsumenterna genom att fortsätta att locka med engelsk toppfotboll. KO har också fått flera anmälningar och granskar nu beteendet.

”Genom att Canal Digital i den aktuella marknadsföringen, av digital-TV abonnemang med bindningstid, utelämnar information om att man endast under en mycket begränsad tid framöver och långt innan bindningstiden går ut kan tillhandahålla den erbjudna tjänsten Premier League vilseleds konsumenten i sitt affärsbeslut” skriver KO och hotar Canal Digital med vite. Fram till den 23 april kan bolaget fila på ett svar i ärendet.

Patrik Sjöberg, Emma Green, Erica Johansson och Christian Olssonhar tränat här under upväxten, men nu är Slottskogshallen borta. På söndagskvällen började hallen att brinna, av okänd anledning, och gick inte att rädda.

Två sponsorer lovar atleterna 970 000 kronor om de sätter världsrekord under friidrotts-VM i Doha 27 september – 6 oktober. Utöver detta ger guld 580 000, silver 290 000 och brons 190 000 kronor. 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Damkronorna och den högsta damligan, SDHL, har jagat rubriker den senaste månaden. Från bojkotten av landslagsturneringen i Finland och nu presentation av huvudsponsor för SDHL.

C More har ingått avtal som exklusiv mediepartner till ESS - Elitserien i Speedway med start säsongen 2020. Storsatsningen innebär att Elitseriens samtliga 82 matcher sänds i C Mores kanaler. Två matcher per omgång, en på tisdag och en på torsdag, är huvudmatcher och planeras att sändas i Sportkanalen.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.