Nu blir Lidl också en idrottssponsor

Lidl är den matvarukedja som har varit minst synlig,men nu byter företaget beteende. Lidl blir, som man uttrycker det, ”en  synlig officiell partner” 

Det är Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB, som inte bara har fått gehör utan även få till ett savtal med Lidl. 

Överenskommelsen gynnar både herr- och damlandslaget. Utöver det går Lidl Sverige tillsammans med övriga Lidl-marknader in som partner till handbolls-EM 2020, där Sverige är en av värdnationerna.

Det nya sponsorskapet innebär även att Lidl blir aktiv partner vid hemmalandskamper och vid ungdoms-SM.

- Som en del i vårt arbete för att främja hållbar utveckling och hälsa samarbetar vi med en rad olika organisationer och idrottsföreningar på lokal och nationell nivå. Vi tycker attdet är viktigt att stötta idrottare på högsta nivå men också att bidra till ungdomsidrotten och gynna barn och unga. Men sponsorskapet av Handbollslandslaget blir vår största satsning hittills och vi ser fram emot att stärka svensk handboll, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.

Som en del av satsningen blir Lidl också ”Fresh Food Partner” vilket innebär att livsmedelskedjan bland annat kommer bidra med färsk frukt och dryck till omklädningsrummen vid matcherna.

- Partnerskapet med Lidl Sverige är gediget och genomsyrar hela Svenska Handbollslandslagets organisation, från talang och ungdom till professionella seniorspelare och mästerskap. För oss känns Lidl som en naturlig partner med tanke på att god och näringsrik mat av hög kvalitet är en självklarhet för idrottsmän- och kvinnor på alla nivåer, säger Stefan Lövgren.

Thomas Ejderhov

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

AIK Fotboll AB:s delårsrapport, perioden januari-mars 2024, är ingen munter läsning för nyvalde ordföranden Mikael Jomer, 40 år, civilekonom och operativ chef för ett medicinteknikföretag. Han kommer närmast från förtroende uppdrag i Svarta Massan, en fristående ekonomisk förening som finns i AIK:s bakgrund.

Resultatet, drift, för perioden är minus 37,5 miljoner kronor och vd Fredrik Söderberg flaggar för att spelarförsäljningar blir nödvändiga under sommarens transfer fönster.

Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering

Nej, några pengar tillbaka blir det inte för de motionslöparna som hade betalat in startavgift till Göteborgsvarvet 2021, men som sedan tvingades acceptera att Coronapandemin stoppade ett genomförande.

Göteborgs Friidrottsförbund stämdes då av Konsumentombudsmannen och Nu har två domstolar instämt i arrangörens linje – och de slipper betala tillbaka pengarna, enligt Göteborgs-Posten.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.