Det här ska vara vinnarkläderna

UNIQLO presenterade på torsdagende officiella blågula kläderna till de kommande olympiska spelen i Peking 2022. Med utgångspunkt i de gemensamma värderingarna av sitt partnerskap med SOK – kvalitet, innovation och hållbarhet – har UNIQLO och dess partners tillsammans skapat nästa generation av LifeWear för att möjliggöra bästa möjliga prestation i Peking och framöver.

Stiliga OS-atleter. Så här ser tävlingskläderna för puckelpist, alpint och snowboard i Peking 2022 och träningskläder. Foto: Uniqlo

- Jag var djupt imponerad av prestationerna av de svenska idrottarna som bar UNIQLO i Tokyo i somras, och jag är glad att vi kan stödja svenska idrottare genom att leverera LifeWear vid spelen i Peking 2022. UNIQLO utvecklade kollektionen genom att lära sig mycket om och inspireras av svensk kultur, vilken värdesätter vacker och enkel design och en modern livsstil, samt skickligheten vintersportlandets idrottare besittersäger Tadashi Yanai, styrelseordförande, verkställande direktör och koncernchef för Fast Retailing.

- Vi kommer fortsätta att samarbeta med Sveriges idrottare i strävan att bidra till sociala framsteg genom sport och kläder 

- UNIQLO:s kläder hjälpte våra olympier prestera sitt bästa och nå sina mål vid OS i Tokyo i somras. Inför vinter-OS fokuserade vi på de speciella klimatförhållandena som kommer råda och betonade idrottarnas och tränarnas behov. Tillsammans har vi skapat en fantastisk kollektion för OS i Peking 2022.

- Jag ser fram emot att följa de svenska olympierna i UNIQLO-kollektionen i OS-byn, på tävlingsarenorna och på prispallarna.

- Tillsammans med UNIQLO kommer vi fortsätta att arbeta för en ljusare framtid genom kraften i kombinationen av sport och kläder, säger SOK:s verksamhetschef Peter Reinebo.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

AIK Fotboll AB:s delårsrapport, perioden januari-mars 2024, är ingen munter läsning för nyvalde ordföranden Mikael Jomer, 40 år, civilekonom och operativ chef för ett medicinteknikföretag. Han kommer närmast från förtroende uppdrag i Svarta Massan, en fristående ekonomisk förening som finns i AIK:s bakgrund.

Resultatet, drift, för perioden är minus 37,5 miljoner kronor och vd Fredrik Söderberg flaggar för att spelarförsäljningar blir nödvändiga under sommarens transfer fönster.

Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering

Nej, några pengar tillbaka blir det inte för de motionslöparna som hade betalat in startavgift till Göteborgsvarvet 2021, men som sedan tvingades acceptera att Coronapandemin stoppade ett genomförande.

Göteborgs Friidrottsförbund stämdes då av Konsumentombudsmannen och Nu har två domstolar instämt i arrangörens linje – och de slipper betala tillbaka pengarna, enligt Göteborgs-Posten.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.