STCC nominerat i Gyllene Hjulet

STCC har nominerats i kategorin ”Årets Rättighetsinnehavare” i Svenska sponsrings och eventföreningens prestigefyllda tävling ”Gyllene Hjulet”. Sponsrings & Eventföreningen valde bland 118 inskickade bidrag ut 35 inför en gala i mars.

- Det var roliga nyheter och bevisar att STCC står sig starkt på sponsrings- och eventmarknaden, säger Bob Huzell på STCC AB.

Juryn har gjort sina val. 118 inskickade tävlingsbidrag har kokats ner till 35 nomineringar, som alla har chans att vinna sponsrings- och eventbranschens hedersutmärkelse Gyllene Hjulet 2010. Den 17 mars prisas de absolut främsta i vid Globen i Stockholm. En av dessa kan bli STCC som tävlar i kategorin ”Årets rättighetsinnehavare”.

Gyllene Hjulet delas ut årligen av Sponsrings & Eventföreningen. Pris delas ut i åtta olika kategorier till företag och organisationer som på ett kreativt och effektivt sätt utnyttjat sponsring och event för att nå sina kommunikativa och affärsmässiga mål.

Här är alla nominerade

Årets rättighetsinnehavare
Cancerfonden för Rosa Bandet-kampanjen
Hockeyligan för Oddset Powerplay
STCC - Möjligheternas arena
Stiftelsen Skansen för Skansen - en rättighet
Stockholms Hamnar för Volvo Ocean Race - Stockholm Stopover

Event B2C
adidas Impossible is Nothing - United Media Group och adidas Nordic
Milda Pepparkakshuset - Lowe Brindfors, Unilever, Golin Harris och Art’n’Dito
Netonnets lagershopsöppning i Linköping - Mediaedge:cia / MEC Access och Garbergs
Sveriges största fika - I Branding, Prime PR och Gevalia/Kraft Foods
Tubemusic – Baluba

Sponsring B2C
DreamHack Powered by Telia - United Media Group och TeliaSonera Sverige
Guldkontrakt med Norrlands Guld - Håkanson United och Norrlands Guld
Hockeyombudsmannen - S&B, Fieldwork och Telenor
Läkerol Idol 2009 - Leaf
Sverige Make Every Night Ladies Night - MEC Access

Event B2B
Forum 09 - Pure Business - SEB och South of France Communication Gallringståget
Storstad - Meetmasters, StoraEnso Skog och Fairfax
Jag jobbar härifrån - Fieldwork och Garbergs
Upsales Inspire - Occasion Corporate Events och Upsales Nordic
Öka slagkraften med Posten och Paolo - Bodén & Co

Interna event
Atlas Copco Group Event 2009 - Bodén & Co
Coca-Cola Nationell konferens 2009 - Creative Events, Coca-Cola Drycker Sverige,
Volontärbyrån och Myrorna Dare to be Different - Inspiration Eniro Chefsmöte -
Brinc Let´s Win the World Together - Occasion Corporate Events

Årets samhällsengagemang
Centimetermaran i Haga - What a Diff., Haga företagarförening och Voodoo PR
Hjälp oss att sprida ljus över Stockholms mörkaste platser - Fortum, Garbergs, Prime PR och Bodén & Co
Rosa Ord - Metro Nordic och Cancerfonden/Rosa Bandet
Svenska Supporterlaget - Jämterud Jiffer & Partners, Garbergs och Svenska Spel
Vi kan mer - ICA, Samhall, FUB och Glada Hudik-teatern

Årets mest kreativa lösning
Hockeyombudsmannen - S&B, Fieldwork och Telenor
Jag jobbar härifrån - Fieldwork och Garbergs
Radiotjänst - Sveriges största flashmob - IUM
Rolighetsteorin - DDB Stockholm
Rosa Ord - Metro Nordic och Cancerfonden/Rosa Bandet

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.