Golfspelarna får information via mail

Inför varje bokad golfrunda som spelas i Sverige skickas ett skräddarsytt e-postmeddelande, med karta, speciell information, erbjudanden med mera till spelaren.

Golf-Sverige tar ett steg in i framtiden med en unik information anpassat de för varje spelare. Innehållet tar hänsyn till spelarens handicap, visar väderprognoser, kartor med väganvisningar samt levererar erbjudanden.

Totalt beräknar golfförbundet att skicka cirka 8 miljoner anpassade mailbekräftelser till spelare under 2011.

Systemet är möjligt tack vare Golfens IT-system med över 500 000 golfare som varje år bokar mer än 7 miljoner startider på drygt 400 golfanläggningar i Sverige.

Kommentarer Vi vill ha din åsikt — skriv ny kommentar →

Olle

tors, 2011-01-13 15:07

1. Unik information

Vem har frågat efter detta och behöver detta - golfspelare?

Anonymous

fre, 2011-03-25 18:00

2. Tycker det är bra.

Tycker det är bra.

Bocaj

tors, 2011-04-07 13:38

3. Unik information

Håller med Olle. Känns som överflödig information. Har spelat golf i 40 år och har hittat till banan utan hjälp av mejlen.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

I dag på måndagsmorgonen är det febril verksamhet hos både Timrå kommun och Timrå IK. De är helt oeniga och har helt motsatt uppfattning om hur hockeyklubben ska gynnas för att undgå konkurs.

På morgonen kunde ingen ana vad som doldes under det decimetertjocka snötäcket. Några timmar senare låg den där, grön och inbjudande, ungdomarnas efterlängtade och uppvärmda fotbollsplan och beviset på vad ett ideellt engagemang och kapital kan åstadkomma gemensamt.

Varje år utsätter de sig för samma sak, men de gör det med ett leende. De vet att kritikerna finns där och är högröstade, men de vet också att runt 2,5 miljoner TV-tittare gillar programmet rätt bra.

Prioritet Finans ville ha ett prestationsbaserat sponsorskap – och en storsatsning på ungdomar och integration. När det blev tummen ned från IFK Göteborg valde stjärnsponsorn att tacka för sig.

Mer pengar till fler talanger och på sikt fler framgångar för Sverige. Det var en dröm som återkom hos Stefan Lindeberg, SOK:s ordförande, och lösningen var ett lotteri. Nu har idén blivit verklig.

Marta har sett till att få ett skapligt lönepåslag under åren i Sverige. Från 17 000 kr i månaden första året till 168 000 kr under tiden i Tyresö. Varpå hon nu går med på sänkt lön i Rosengård.