Golfspelarna får information via mail

Inför varje bokad golfrunda som spelas i Sverige skickas ett skräddarsytt e-postmeddelande, med karta, speciell information, erbjudanden med mera till spelaren.

Golf-Sverige tar ett steg in i framtiden med en unik information anpassat de för varje spelare. Innehållet tar hänsyn till spelarens handicap, visar väderprognoser, kartor med väganvisningar samt levererar erbjudanden.

Totalt beräknar golfförbundet att skicka cirka 8 miljoner anpassade mailbekräftelser till spelare under 2011.

Systemet är möjligt tack vare Golfens IT-system med över 500 000 golfare som varje år bokar mer än 7 miljoner startider på drygt 400 golfanläggningar i Sverige.

Kommentarer Vi vill ha din åsikt — skriv ny kommentar →

Olle

tors, 2011-01-13 16:07

1. Unik information

Vem har frågat efter detta och behöver detta - golfspelare?

Anonymous

fre, 2011-03-25 19:00

2. Tycker det är bra.

Tycker det är bra.

Bocaj

tors, 2011-04-07 14:38

3. Unik information

Håller med Olle. Känns som överflödig information. Har spelat golf i 40 år och har hittat till banan utan hjälp av mejlen.

Vi vill ha din åsikt

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

De kommer från Afrika, Indien, Indonesien, Jordanien, Armenien och Tajikistan och de är minst av allt bortskämda. Det de 25 ungdomarna också har gemensamt är intresset för idrott och utbildning. Därför är de på Bosön.

De är vana vid att vara omskrivna. Nu byter de sida, nu blir de själva krönikörer. På det viset kommer Idrottens Affärers läsare att få ta del av deras kunskap och erfarenhet. 

Den 18 september tar hästar och ryttare över i legendariska Central Park i New York. På plats finns bl a Antonia Ax:son Johnson som är en av de främsta sponsorerna till evenemanget.

Josep Mara Bortomeu, Barcelonas president, kan tänka sig en att avstå miljarder. Hans klubb och Real Madrid tjänade bara i fjol vardera nära 1,4 miljarder kronor på att själva sälja TV-rättigheter. Nu ska alla lagen dela på jätteintäkterna.