Omfattande satsning på svensk fotboll
OBOS utökar sin satsning på svensk fotboll. Nu blir bolaget presenting partner till Superettan och officiell partner till Allsvenskan. OBOS har valt att ta samma position i både Sverige och Norge. Superettan och OBOS Damallsvenskan i Sverige, och OBOS-ligaen och Toppserien i Norge.
Superettans nya benämning från och med 2020 blir ”Superettan presenteras av OBOS”.
- Samarbetet med OBOS innebär att Superettan och dess klubbar får en långsiktig samarbetspartner som både förstår och uppskattar fotbollens möjligheter, säger en mycket nöjd Jan Karlsson, Försäljnings- och marknadsdirektör på Svensk Elitfotboll.. Avtalet gäller från säsongen 2020 och fyra år framåt.
- Vi utvecklar nuvarande samarbete ytterligare, påpekar Jan Karlsson.
OBOS som är en av Nordens största bostadsutvecklare har under flera år haft en stor verksamhet i Sverige och sålde over 3100 nya bostäder i Norden under 2018, varav cirka 1300 på den svenska marknaden. Försäljningen i Sverige sker genomvarumärkena Myresjöhus, SmålandsVillan, OBOS Kärnhem och OBOS.
Inför säsongen 2019 klev OBOS in som officiell partner till Superettan samt Svensk Elitfotboll och utvecklade också samarbetet till att omfatta svensk damfotboll.
Mest lästa just nu
Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering
Inom såväl idrotten som kulturen finns en frustration över att evenemang inte värderas utifrån det värde som skapas av den mångfald av evenemang som arrangeras årligen. Även om det är lätt att tänka på Eurovisionsschlagerfinalen, Göteborgsvarvet eller Taylor Swift konserter, så är evenemang inte bara de stora arrangemangen utan det stora utbudet av allehanda event över hela Sverige – en jättelik industri. Det har blivit en industri med många entreprenörer och initiativtagare, som behöver rätt förutsättningar, via nya, efterlängtade dokumentet "Event Sverige".
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar