Privat företag ska sälja Öster
Beslutet har tillkommit efter årets ekonomiska motgångar. Sponsorintäkterna blev inte alls i den nivå som klubben hade hoppats. Det innebär att klubben tappar flera miljoner jämfört med budget.
Konkurrens av Lakers
Nu väntar spel i Superettan och därtill på en ny stadion, Myresjöhus Arena, och då krävs betydligt bättre intäkter. Därför har styrelsen beslutat om en radikal omorganisering.
- Detta är en nödvändig förändring för att nå de avsevärt högre sportsliga och kommersiella mål som sätts i och med att vi kommer att ta en ny arena i besittning, säger Claes Löfgren till Smålands-Posten.
Öster känner av konkurrensen av Växjö Lakers vars avancemang till hockeys elitserie har lockat många sponsorer. I kampen om företagens intresse ska nu icmedia.se AB med Hanna Berkesi som projektansvarig.
Utsedd till bäste säljare
- Mitt fokus kommer att ligga på att sälja genom att skapa goda relationer och stärka intresset för Öster och dess redan starka varumärke, säger hon ett i ett pressmeddelande.
Hanna Berkesis bakgrund passar för uppdraget då hon under sin tid som UF-företagare utsågs till ”Sveriges bästa säljare”. Hon har också utsetts till Procivitas ”Bästa ekonom” 2007-2010. Hanna är född och uppvuxen i Växjö och har förutom ekonomstudier på Procivitas också flera års erfarenhet av olika typer av försäljning.
Icmedia.se är ett nystartat Växjöföretag med delägarna, vd:n Fredrick Göthberg och Lars Håkansson.
Mest lästa just nu
Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.