"Hutlöst höga priser"
– Vi tar 350 kronor för våra bästa biljetter. Och det tycker jag är hutlöst högt. 480 kronor är ett fantastiskt högt pris, säger Glennert till Aftonbladet.
Frölunda begär 480 kronor för en biljett. .
– Vi hade kunnat ta det dubbla priset. Vi sålde slut 24 000 finalbiljetter på fem timmar, försvarar sig Mats Ahdrian, klubbdirektör i Frölunda.
Klubben tjänar 2,6 miljoner kronor på varje match i Scandinavium.
Det blir konsekvensen när en plats på långsidan stiger till 480 kronor – en höjning med 255 kronor jämfört med grundserien.
Ahdrian påvisar de stora kostnaderna.
– Spelarna får bonus, vi har högre hyra i Scandinavium och alla som har jobbat långsiktigt med oss får tillbaka lite också. Men visst tjänar vi bra med pengar på fullsatta Scandinavium, säger Ahdrian.
Mest lästa just nu
Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering
Inom såväl idrotten som kulturen finns en frustration över att evenemang inte värderas utifrån det värde som skapas av den mångfald av evenemang som arrangeras årligen. Även om det är lätt att tänka på Eurovisionsschlagerfinalen, Göteborgsvarvet eller Taylor Swift konserter, så är evenemang inte bara de stora arrangemangen utan det stora utbudet av allehanda event över hela Sverige – en jättelik industri. Det har blivit en industri med många entreprenörer och initiativtagare, som behöver rätt förutsättningar, via nya, efterlängtade dokumentet "Event Sverige".
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.