Ny marknadsansvarig inom ridsport
- Det ska bli spännande och, som klyschan säger, en utmaning. Ridsporten har fantastiska värden och med ett redan påbörjat arbete med sponsorer och marknadsföring är det bara att ta vid och utveckla kontakter och idéer vidare, säger Emmelie Johansson.
Hon var en av många kvalificerade sökande som visade intresse för tjänsten som marknadsansvarig.
- Det har tagit oss lång tid att hitta en medarbetare till tjänsten som marknadsansvarig, men jag är övertygad om att vi med Emmelie hittat rätt, och att det är värt den tid det tagit att komma fram till det här namnet, säger Carina Sjöberg, generalsekreterare på Svenska Ridsportförbundet.
Emmelie Johansson kommer närmast från en tjänst som marknadschef på Lantmännen Kraft.
Mest lästa just nu
Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.