Ny marknadsansvarig inom ridsport

Emmelie Johansson blir ny marknadsansvarig på Svenska Ridsportförbundet och ska bl a stå för kontakterna med sponsorer och samarbetspartners, marknadsföringen av Svenska Ridsportförbundets värden och varumärke, och kontakten med blivande sponsorer.

- Det ska bli spännande och, som klyschan säger, en utmaning. Ridsporten har fantastiska värden och med ett redan påbörjat arbete med sponsorer och marknadsföring är det bara att ta vid och utveckla kontakter och idéer vidare, säger Emmelie Johansson.

Hon var en av många kvalificerade sökande som visade intresse för tjänsten som marknadsansvarig.

- Det har tagit oss lång tid att hitta en medarbetare till tjänsten som marknadsansvarig, men jag är övertygad om att vi med Emmelie hittat rätt, och att det är värt den tid det tagit att komma fram till det här namnet, säger Carina Sjöberg, generalsekreterare på Svenska Ridsportförbundet.

Emmelie Johansson kommer närmast från en tjänst som marknadschef på Lantmännen Kraft.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Om man kan och vill tro på artificiell intelligens tar USA, Kanada och Sverige topplaceringarna vid ishockey-VM. Artificiell intelligens kan mycket väl gissa rätt, eftersom den redan lyckades förutspå det finska mästerskapet i hockey, som slutspelades för några veckor sedan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.