Toyota gör en satsning world wide

Toyota går in som SOK:s tredje huvudpartner. Toyota blir officiell bilsponsor från och med nu och över spelen i Tokyo, till och med december 2020. Sedan tidigare är SOK överens med SAS och UNIQLO.

SOK:s verksamhetschef Peter Reinebo och Christian Norberg, vd på Toyota Sweden AB är överens om ett flerårigt samarbete.

Det senaste avtalet innebär att SOK i mångt och mycket blir förknippat med Toyota.Det kommer att finnas specialdesignade bilar till ledare och aktiva och exponeringen blir omfattande.  

Toyotas miljardsatsning

Toyota är global sponsorer till såväl Internationella Olympiska Kommittén som Internationella Paralympiska Kommittén och dessutom mobilitetspartner till de olympiska spelen i både Tokyo 2020, Peking 2022 och Paris 2024. I Sverige är Toyota också huvudsponsorer till Sveriges Paralympiska Kommitté. Nu kompletteras OS-satsningen med SOK. Parterna inleder ett samarbete för att tillsammans stärka den svenska olympiska verksamheten, vilket inkludera den svenska satsningen på OS-arrangemang 2026. 

"Vi är två organisationer som har strävan efter utveckling. Toyota  passar särskilt bra med tanke på vad som väntar de kommande åren, säger SOK:s verksamhetschef Peter Reinebo.

Då gynnades också SOK

- Det här känns oerhört inspirerande. Vi ska stötta och supporta idrottare är och hjälpa såväl barn och ungdomar att utvecklas, säger Christian Norberg, vd på Toyota Sweden AB.

Uppgörelsen är av betydande storlek, men Toyota gör alltså en satsning world wide och det gynnar de svenska ansträngningarna

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Hur  ansträngd situationen är i Östersunds FK beskrivs av dagens fakta – klubben har fått in drygt 7,7 miljoner kr, men behöver ytterligare 11 miljoner! Sedan den 1 september har klubben lyckats samlat in7,7 miljoner kronor av de tio miljoner kronorna som föreningen behöver kortsiktigt och av de 15 miljoner kronorna som behövs långsiktigt.

Sportprofilerna Niklas Wikegård och Jonas Eriksson expanderar sitt träningskonceptet WE och öppnar ett nytt träningscenter tillsammans med hälsoentreprenören Peter Bláha. 

Svaneholm Open lockade med några av världens bästa spelare till den nya tennisturneringen vid slottet. Men det kom alldeles för få åskådare och arrangemanget gick back. 

Arrangörsbolaget saknar pengar och kan inte betala räkningarna, enligt Sydsvenskan.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Nordea återkommer som landets ledande sponsor till tennis. Banken har en lång tradition som tennissponsor, allra senast för Nordic Light Open åren 2002–2008. Damturneringen i Båstad gällde det då, nu går banken all- in för både damtävlingen och herrturneringen, den som är en av tourens äldsta och mest populära tävlingar. Nu skaSwedish Open bli Nordea Open, en tvåveckors tennisfest sommaren 2020.

Rättigheter att sända stora idrottstävlingar i tV  halkar hit och dit. Köpslåendet är intensivt och som konsument är det inte lätt att alltid hänga med. De gäller att ha rätt abonnemang.

Glädjen över att SVT var tillbaka i en huvudroll vid ishockey-VM i fjol blev kortvarig. Förvisso är SVT kvar VM t o m 2023, men sedan tar Nent Group med Viasat-kanalerna, Viaplay, TV3 och TV6 tillbaka ett eget herravälde. Kontraktet är signerat och gäller fem år, 2024–2028.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.