Minsta hästen ska göra ATG störst

ATG lanserar på måndag sitt nya reklamkoncept "Ingen dröm är för stor". I huvudrollen – Vinnie, världens minsta men mest charmiga häst.
Vinnie flyttar hemifrån för att göra karriär. ATG:s senaste reklamfilm är gjorde av Måns Herngren och består av en liten söt berättelse och kommer charma många betraktare

 

- Med Vinnies hjälp ska vi öka intresset för ATG och för hästar i allmänhet. Och med fler kunder kan vi ge tillbaka mer till trav- och galoppsporten, säger Sten Andersen, marknadschef på ATG.

Ska bli Nordens största spelbolag

Den omfattande kampanjen är starten på en resa och det är inget dåligt mål - ATG ska bli Nordens största spelbolag, enligt visionen. 

Under hösten kommer Vinnie, som är av rasen amerikansk minihäst, synas i TV, på nätet, i tidningsannonser, i utomhusreklam och hos alla ATG-ombud. I reklamfilmerna, som regisseras av stjärnregissören Felix Herngren, får vi följa berättelsen om Vinnies tuffa start i livet och hans stora drömmar om framtiden.

En förlansering skedde redan i juli genom en jobbannons där ATG sökte en skötare åt Vinnie. Rekryteringsfilmen fick spridning i sociala medier, 170 000 såg filmen och ett stort antal ansökningar har kommit in. I september bestäms vem som får drömjobbet att sköta Vinnie.

Här kan du se reklamfilmen

- Med vårt nya koncept vill vi göra ATG och spel på hästar mer tillgängligt. För att hästsverige ska växa och må bra måste vi engagera nya spelare som idag inte är intresserad av spel på hästar. Vinnie är en del av detta och vi kommer även att lansera nya spelformer under kommande år som gör det lättare för alla att spela på våra produkter, säger Sten Andersen.

Och gynna hästnäringen, kunde han ha lagt till. Varje år ger ATG nämligen hela sitt överskott på omkring 1,6 miljarder till hästsporten.

Förhandstitta på reklamfilmen här.

Så sent som 2016 ingick Erkan Zengini det svenska landslaget.

Nu är han försatt i personlig konkurs av Södertörns tingsrätt. Detta trots en tio-årig karriär i bland annat Hammarby och flera turkiska klubbar. 

Nu börjar den ena efter den andra kommunen i och runt Stockholm att vilja göra sig gällande på området utbyggnad av idrottsplatser. Solna Stad  lanserar en ny idrottsplats med tre fotbollsplaner och ny entré till naturreservatet på Norra Järvastaden. Först ska samråd genomföras för planförslaget.

De turister som besökte VM i Åre respektive Östersund spenderade nästan exakt lika mycket pengar per dag. Det är en slutsats i den stora VM-studien från Mittuniversitetets turismforskningscentrum ETOUR. Deras svar: 1 552 kronor/dag

Den totala ekonomiska effekten av världsmästerskapen i alpint och skidskytte för Jämtlands län beräknas uppgå till minst 176 miljoner kronor

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

BAUHAUS samlar på idrotter och sponsoravtal. Nu har företaget utökat avtalet  med Svenska Skidförbundet. Under säsongen 2018/2019 var BAUHAUS partner till svensk skicross, men tar nu ytterligare ett steg och utökar samarbetet genom att bli huvudsponsor för den framgångsrika skicross-verksamheten.

Nu gör SVT en egen lansering. ”SVT – kanalen för damfotboll!”

Sportevenemang och tv – men i vilken kanal… Den här gången är det SVT som har varit på tårna. SVT har klart med större delen av det svenska damlandslagets kvalmatcher och landskamper och nu står det klart att EM 2021 sänds i SVT. 

När Östersunds stjärna Saman Ghoddos kom hem till Östersund från utflykten till Huesca augusti fjol trodde han att han skrivit på ett papper om läkarundersökning för La Liga-nykomlingen. Papperet var istället ett övergångskontrakt. Sen började cirkusen.